DanZman, dus. Een duo. Nee, een trio. Of beter een solo act bestaande uit Antoine Kroes, Dave van den Dries en DanZman; een 3D animatie, drie jaar terug ontsproten uit het brein van Kroes en nu groot genoeg om zijn eigen eerste stappen op de bühne te zetten. Een proces dat begon bij de gedachte dat het wellicht tijd was om te stoppen met muziek. Althans, ze vertelt Kroes twee weken later op een zonovergoten terras. Antoine Kroes, al sinds de jaren 1980 actief in de popmuziek – onder andere in MAM, Longstoryshort, The Wrong en meest recent ANumberOne – bedacht zich zo’n vier jaar terug dat het wellicht eens tijd werd om de gitaren in de wilgen te hangen: “Het begon allemaal met helemaal, absoluut stoppen met muziek. Om afstand te nemen met de hele existentiële idee van te willen zijn, het bestaansrecht.”
Abrupt stoppen leek hem echter toch niet zo heel gezond. Muziek maken houdt je in zekere zin ook jong, ook omdat je in contact blijft met de tijdsgeest. Dus werden de gitaren nog voordat zij de takken hadden geraakt alweer uit de wilgen getrokken, maar wel met het idee dat alles anders moest, een volledig nieuwe uitdaging. In zekere zin terug naar de chemie waar alles omdraait, het muziek maken; de magie van de band. Het momentum van creëren. Daar wilde hij naar terug, en daarvoor moesten er nieuwe uitdagingen worden opgezocht. Dus werd er een piano gekocht - iets wat Antoine nog niet kon spelen - en besloot hij in de Nederlandse taal te gaan zingen, iets wat hij bij MAM uiteraard al wel had gedaan, maar nooit zijn keuze was.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?