Giegling
Wat meteen opvalt is het programma. Er is zoveel moois te zien op de vier stages dat kiezen pijnlijk lastig is. Veel bezoekers dwalen gefascineerd richting de Giegling stage met haar sprookjesachtige uitstraling. Midden tussen de groene bomen staat het blank van de mysterieuze rook en kronkelen verbogen trussdelen als industriële wortels door het bos. Er schallen junglegeluiden, bongo’s en trompetten uit de speakers. Dit alles gedragen door een diepe elektronische beat. Vanwaaruit de dj zijn muziek draait is onduidelijk, wat de mystiek van de stage compleet maakt.
Gui Boratto
Een stroom mensen beweegt zich richting de Mainstage voor Gui Boratto, de grootheid uit Brazilië die in de namiddag op het programma staat. Het optreden staat in het teken van het tienjarig jubileum van zijn debuut Chromophobia, dus de set bestaat voornamelijk uit tracks van dat album. Boratto trapt af met onheilspellende klanken die als een sluier neerdalen op de menigte. Wanneer de beat erin ramt, begint het publiek vooraan uit te breken in een ware rave. Steeds krijgt Gui Boratto het voor elkaar om er een tandje bovenop te doen en spoelt een nieuwe golf van tonen over de vorige. Nonchalant met een zonnebrilletje op is hij steeds druk bezig met de muziek. Het nummer Terminal brengt een perfecte mix tussen kleurrijk en schurend, waarna de Deadmau5-achtige titeltrack Chromophobia op eenzelfde toer verder gaat. Wanneer de muziek langzaam uitdrijft is Boratto zelfs niet bang om een vijf seconden lange stilte te laten vallen. De onmiskenbare noten van zijn grootste hit Beautiful Life klinken en met een gitaar geeft hij de track live ondersteuning om vervolgens zijn set af te ronden.