Carl Cox moet rijke Britse clubbers de weg wijzen naar Rotterdam Carl Cox moet rijke Britse clubbers de weg wijzen naar Rotterdam

Via HollandClubbing aandacht voor het Rotterdamse nachtleven

Carl Cox moet rijke Britse clubbers de weg wijzen naar Rotterdam

Via HollandClubbing aandacht voor het Rotterdamse nachtleven

Rotterdam moet een weekendbestemming worden voor rijke Britse clubbers. Dat is het doel van de campagne HollandClubbing.com. Voor deze campagne werken de Nederlandse organisatoren samen met het Britse dancebedrijf Trust The DJ, bekend van dj Carl Cox. De Britse pers wordt reeds gepaaid, al weten de organisatoren nog niet precies hoe het resultaat later te meten valt.

Via HollandClubbing aandacht voor het Rotterdamse nachtleven

Zaterdagavond draait dj Carl Cox in de Rotterdamse Ahoy. Britse bladen als Time Out en DJ Magazine, die het optreden willen verslaan, is gevraagd een dagje eerder over te komen. Op hun snoepreisje door nachtelijk Rotterdam worden de journalisten ook gewezen op het bestaan van upmarket galeries en clubrestaurants op het Westelijk Handelsterrein. “Ik wil de Britse pers de andere kanten van Rotterdam laten zien, zoals de vooruitstrevende clubs als Now & Wow en de suites in de Euromast”, verklaart Ruby Vrolijk, perscoördinator bij Rotterdam Marketing. De nachtelijke rondleidingen zijn het startschot voor de promotiecampagne Hollandclubbing.com. Daarmee willen Rotterdam Marketing en het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) de havenstad als weekenduitje voor gefortuneerde Britse clubbers op de kaart zetten. “Nederlandse dj’s zijn populair in Engeland, dansen is een populaire weekendbesteding en er zijn nieuwe rechtstreekse vluchten van Londen naar Rotterdam”, weet Christa Enter, persvoorlichter bij de Londense vestiging van het NBTC. Voor de campagne werkt NBTC nauw samen met het Britse dance bedrijf Trust The DJ, dat dj’s Carl Cox en Michel de Hey onder contract heeft. Enter:“We hebben contact gezocht met een van de grote spelers, want als bureau voor toerisme hebben we natuurlijk geen imago als uitgaansexpert.” Britse media zullen ook op 29 april uitgenodigd worden in de VIP-Room van de grote Londense gaydisco Heaven. Tijdens de sets van Carl Cox en Michel de Hey zal informatie worden verstrekt over nachtelijk Rotterdam. Ook zal op 4 juni dj Sander Kleinenberg draaien onder de naam Holland Clubbing in de club Ministry Of Sound. Verder zullen er advertenties in de Britse dancebladen verschijnen en staan er enkele Rotterdam tips op een gedeelte van de Trust The DJ-website. Hoeveel de campagne, die voor de helft door NBTC en voor de helft door Rotterdam Marketing wordt betaald, gaat kosten wil Enter niet kwijt, wel dat ‘het voor haar organisatie dit jaar een van de grote campagnes is’. Het NBTC denkt het resultaat te meten aan de hand van het aantal hits op de website en een eventuele toename in het aantal Rotterdamse hotelovernachtingen, maar ‘het is moeilijk te zeggen wanneer iets geslaagd is.’ Enter: “Natuurlijk heeft ook Trust The DJ er voordeel bij, maar de campagne hoeft niet beperkt te blijven tot Trust The DJ.”

nu op 3voor12