Vreemd genoeg ruikt het binnen in de zaal nog niet erg kruidig, zoals we wel gewend zijn van concerten van dit genre. Handhaaft Burgerweeshuis met ijzeren vuist het rookverbod, of houdt het publiek op de donderdagavond zich gewoon wat beter aan de regels? Wanneer de Texanen het podium betreden, stroomt de zaal nog langzaam vol. Met zijn drieën wordt een instrumentale jam ingezet en zodra de fuzz inkickt springt zanger Ryan Garney ook het podium op. Daar blijft hij de hele set als een bezetene rondstuiteren, in schril contrast met het stereotype van de lethargische stonervocalist. Op het laatst duikt meneer ook het publiek in, waar de knuffels rijkelijk vloeien en tegelijk de aandacht wordt verplaatst naar de drie instrumentalisten. Met name bassist Morgan Miller verdient hier extra lof; met evenveel onverstoorbaarheid tovert ze nu eens zware doom, dan weer bijzonder groovy bluestonen uit haar instrument waardoor het onmogelijk wordt om stil te blijven staan. ‘We need it to be as hot as Texas in this room!’ roept Garney, en dat lukt. Een triple bill sterk openen is geen lichte taak, maar High Desert Queen weet de show te stelen.