Marie-José: "Ik heb de Kunstacademie gedaan en ben afgestudeerd in modevormgeving. Ik ben dus eigenlijk ontwerpster. Jaren geleden vroeg Laura me of ik mee wilde doen met de Koldergalereej. Ik ben niet zo’n schilder, dus dat leek me in eerste instantie niks. Totdat ik bedacht dat ik ook wel iets met textiel kon doen. Met de Kolder ben ik met deze manier van werken begonnen dus toen Peter me hiervoor vroeg besloot ik hetzelfde te doen, want in schilderen ben ik niet zo goed. Dit is mijn vak. Ik schilder als het ware met de stof. Alles is helemaal van stof, maar je moet het werk wel van een afstandje bekijken.”
Laura: "Dat was met hemzelf ook zo. Ik schilder portretten met olieverf, sinds 2004/2005. Ik heb een achtergrond in marketing en reclame, dus ik weet wel het een en ander van ontwerp en grafische dingen. Ik ben op een gegeven moment begonnen met schilderen en van het een kwam het ander. Ik doe al een jaar of 12 mee met de Koldergalereej in Weert en de laatste tijd ben ook druk met fotograferen. Dat vind ik eigenlijk ook wel heel leuk moet ik eerlijk zeggen. Ik heb Phil Lynott geportretteerd. Hij is natuurlijk vrij dood, dus we konden hem niet bellen met de vraag of hij dan en dan kon langs komen om te poseren voor ons. Er zijn dus maar een beperkt aantal beelden van hem die je als uitgangspunt kunt gebruiken voor je werk. Dat vond ik best moeilijk. Ik heb mijn werk gebaseerd op een zwart-wit foto. De kleuren heb ik van andere foto’s uit dezelfde serie. Dus ik kon ik kijken hoe het er allemaal ongeveer uit heeft gezien. Een hele puzzel. Wat ik heel leuk vind is dat Marie-José en ik dezelfde persoon hebben geporteerd maar allebei met een verschillende insteek, ondanks de beperking van het beschikbare beeldmateriaal. Zo zie je de diverse wegen van creativiteit naar voren komen."
Peter: "Wat ik mooi vind is dat het drie verschillende kunstwerken zijn, alle drie gemaakt met compleet andere technieken. Dat maakt het heel leuk en gevarieerd."
Eric: "Ik heb eens gekozen voor een digitale werkwijze. Dat was deels uit praktische overwegingen, omdat ik het ontwerp voor het T-shirt en de poster al deels klaar had. Toen heb ik ervoor gekozen om een wat meer aangeklede versie hiervan te maken als kunstwerk. In de achtergrond zijn allerlei teksten verwerkt. Dat zijn oorspronkelijke krantenartikelen, die niet alleen relateren aan de muziek, maar ook aan het drugs- en alcoholgebruik en uiteindelijk aan de dood van hen. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het op deze manier heb aangepakt, want de kans was groot dat ik ongeveer hetzelfde schilderij als Laura zou neerzetten. Want wat Laura net al zei, het beeldmateriaal dat je kunt gebruiken is redelijk beperkt, en is in kwaliteit heel erg beperkt zelfs.”
Marie-José: "Ja en bij Phil was dat iets makkelijker. Want bij Gary is het al helemaal belabberd."
Erik: "Dat is echt een drama om daar goede foto’s van te vinden."
Laura: "Gary was vroeger een best wel knappe man, maar door de jaren heen is hij qua gezicht heel erg veranderd."
Peter: "Absoluut."
Laura: "Phil is natuurlijk niet zo oud geworden dus daar heb je meer één bepaald beeld van hoe hij er ooit heeft uitgezien. Maar zoals, bij bijvoorbeeld Mick Jagger, als je hem op nu op z’n oude dag schildert is het nog steeds Mick Jagger. Als je hem portretteert in zijn jonge jaren, weet iedereen nog steeds dat hij het is. Van Gary heb je foto’s waarop hij er zó anders uitziet. Om dan een iconisch beeld van hem te vinden wat hem voor iedereen representeert vond ik heel moeilijk. Dus daarom heb ik er ook vanaf gezien om hem te schilderen. Niet omdat ik het niet wilde."
Marie-José: "Ik wilde ze eigenlijk allebei in één beeld verwerken, maar ik kon geen afbeelding vinden waar ik echt iets mee kon. Voor Gary was dat gewoon niet te doen."