De Affaire 2008 - Bij Krause is het niet erg te horen waar ze haar inspiratie vandaan haalt

Publiek is nog niet klaar om te dansen, maar is wel geboeid

Tekst: Klaas-Jan Grafe / Foto's: Kirsten Verstraten, ,

Ook in je eentje kan je een behoorlijk opzwepende electro-set neerzetten. Dat bewees Krause uit Groningen. Alhoewel het publiek nog niet in dansstemming was, hield ze de aandacht van de Barbarossa Ruïne goed vast.

Publiek is nog niet klaar om te dansen, maar is wel geboeid

Het moet een ondankbare taak zijn geweest: om acht uur ’s avonds een zittend publiek in de Barbarossa Ruïne aan de gang krijgen met opzwepende electro. Susanne Clermonts uit Groningen maakt in haar eentje dansmuziek met een rauwe rand. Met felle beats, keyboard, elektronica en gitaar. Aan haar verschijning zal het niet liggen: ze treedt op in fel gekleurde kleren en een steeds omhoog kruipend kort paars rokje. Hoewel het publiek nog niet in de dansstemming is, wordt het wel steeds drukker rondom de Ruïne want Krause trekt zeker de aandacht. Vooral de nummers met gitaar geven de muziek een lekker rauw randje, de keyboard-partijen doen meer denken aan de jaren 80. Als Krause aankondigt dat het volgende nummer haar meest intelligente nummer is, is daar niets aan gelogen. Het refrein luidt dan ook: “Pussy Pussy Meow, I’m in your panty hose”. Het publiek kijkt wat bedenkelijk en bij het daarop volgende nummer geeft Clermonts aan dat het volgende nummer wél weer leuk is. De nieuwe single heet Radio Addict en even heb ik de stellige overtuiging naar een Goose-cover te luisteren. Combineer dat met acts als CSS, Peaches en Infadels en je hebt in essentie de muziek van Krause. Is het erg als je duidelijk hoort waar iemand haar inspiratie vandaan haalt? Wat mij betreft niet, als het resultaat een vermakelijke act als Krause oplevert. Later op de avond met wat meer bier op zou deze recensie waarschijnlijk nog een stuk positiever zijn geweest.