Het concert vindt plaats op een zonovergoten zondagmiddag in het pinksterweekend. Het weer is veel te mooi om je te begeven naar poppodium Underground, dat voor de gelegenheid is omgetoverd in een donkere jazzkelder. Dat is dan ook duidelijk te merken aan de opkomst. Deze keer zijn er minder tafels en stoelen neergezet dan bij de eerdere concerten in de Underground-Jazz serie, maar toch blijft een groot aantal stoelen onbezet.
Ken Ard begint zijn optreden met het bedanken van het publiek dat, ondanks het mooie weer, er toch voor heeft gekozen om getuige te zijn van zijn show. Ard geeft toe dat hij lekker van de zon zou genieten als hij vandaag niet zou hoeven op te treden. Dat de opkomst toch nog 'redelijk' is te noemen, is vooral te danken aan de vermaardheid van Ken Ard zelf. Hij is dan ook niet zomaar een artiest. Ken Ard is een echte entertainer en verdiende zijn sporen in een aantal grote Broadway producties als "Chicago". Ondanks zijn jarenlange ervaring op Broadway, is hij in Nederland aan een nieuwe fase in zijn carrière begonnen als jazz zanger.
Toch noemt Ken Ard zichzelf geen jazz zanger, maar entertainer. Niet zonder reden, want de beweeglijke artiest vermaakt het publiek met veel dans en korte verhalen. Om wat meer contact te krijgen met de mensen in de zaal, komt hij naar voren en gaat hij zitten op de rand van het podium. “I Wanna talk about love”.
Ken Ard wil even met ons praten. “Over liefde”, voegt de Amerikaan hier nog aan toe in accentloos Nederlands. Niets is te goed voor de vrouw waarvan je houdt. Dit is in het kort waar het nummer 'Gee Baby, Ain't I Good To You' over gaat. Dit 'goede', zijn zaken als: “a fur coat for Christmas, a diamond ring and a Cadillac car”. Allemaal erg materialistisch en ouderwets, maar dat is te vergeven, aangezien de eerste versie van deze 'jazz standard' is geïntroduceerd in 1929. Bovendien weet Ken Ard de tekst op zo'n overtuigende manier over te brengen dat je, zelfs als je een dierenliefhebber bent, toch de eerste de beste Nerts zou willen doodknuppelen om het dode dier vervolgens om de bevallige nek van je prachtige vrouw te hangen. Goed, goed, dit is wat overdreven, maar het geeft in ieder geval aan dat dit overtuigende optreden er één is om niet meer te vergeten. Overigens niet alleen vanwege Ken Ard zelf, maar ook de perfecte begeleiding door het trio The Incredibles was meer dan indrukwekkend.
Het optreden van Ken Ard & The Incredibles was een mooie afsluiter van de Underground-Jazz serie van dit seizoen. Het volgende seizoen van de Underground-Jazz serie begint in september, met een optreden door Divertido. Andere bevestigde namen voor de nieuwe serie zijn onder anderen: Margriet Sjoerdsma, Mary Davis jr en Carmen Gomes. De nieuwe serie belooft er dus één te worden met niet alleen puur jazz, maar ook met latin en soul.