Norman Westberg vervult sinds de debuutplaat van Swans een semi-constante rol in de band, een bijzonder feitje, gezien de gigantische stal van artiesten die een bijdrage leveren of hebben geleverd aan de groep. Vanavond is Norman Westberg present als opener. Voorprogramma is vanavond een sterk woord, hij fungeert namelijk meer als een introductie in de wereld van Swans dan als een volwaardige openingsact. Zonder een duidelijke kop of staart hypnotiseert Norman met een smeuïge collage van gitaarlagen die continu ronddwalen en -zingen. Door zijn lange en magere aanwezigheid maakt hij een onopvallende indruk. Het is passend, door alle afwezigheid van showelement.
Alleen een zwarte tafel met een handvol aan effectpedalen en een aanhoudende blauwe gloed vergezellen de Amerikaanse gitarist. Hij laat de gitaarmuur voor zich spreken. Een andere constante factor is de wirwar aan opgestapelde echo's, delay's en grommende effecten. Al kauwend levert het Swans-lid een druilerige set zonder poespas, alsof er werkelijk niemand aanwezig is. Toegegeven, dit is gepaster dan een Spotify playlist met aanverwante Swansachtige sluimerende noiserockbands. Mede dankzij de pretentieloze aanpak, weet het geheel niet te overdonderen. We vermoeden dat de bedoeling is om je in de juiste sfeer te dommelen. En daarmee overtuigd Norman Westberg ons wel.