Eén van de eerste woorden van de leadzangeres van Maria Iskariot zijn dan ook "het is warm hier." De Belgische band trapt vandaag Coffey Fest af. Buiten bij Pier15 schijnt de zon. Door het hele skatepark waant zich een grote groep mensen die bij binnenkomst meteen de warmte voelt van elkaar. De Gentse band Maria Iskariot staat klaar, met drie vrouwen sterk en een drummer genaamd 'Sexy Sybe'. De hese stem van Helena Gazaerck zorgt voor een fris briesje door de zaal. De set loopt uiteen met snelle, energieke nummers, die af en toe ook ruimte maken voor een in een getogen nummer met een opbouwend fluisterend geschreeuw. Voor het podium staan kinderen met grote koptelefoons op en ze klimmen over de skateobstakels wanneer het nummer 'Lief Klein Kind' klinkt. Hangend over de speakers, op elkaar liggen, elkaars gitaar bespelen en de snares kapotslaan. Het optreden is spontaan, vrolijk en oprecht. Een perfecte opener voor deze dag. De bandleden stralen veel energie uit door het publiek te betreken en het hele podium te gebruiken door eroverheen te rollen. Een aantal minuten lang klinkt de zin "dat vind ik lekker" door het skatepark en het publiek kan niks anders doen dan dit beamen.
Na een korte pauze waarin DJ EZD op vinyl de beste hiphop platen spint, klinkt het nummer 'Fire' van The Pointer Sisters. Een groep net geklede mannen komt met knipperende schemerlampen het podium op gelopen. Een mysterieuze zesde man staat bij een grammofoonspeler. Wanneer Arson begint met spelen en een vrouw als eerste naar het podium rent, weten meer mensen in het publiek te haar volgen. Het gaat rond als een lopend vuurtje en een menigte begeeft zich op het podium bij de grammofoonspeler. Het is tijd voor shotjes! De Gentse band weet vanaf het begin het publiek te pakken met hun snelle, harde gitaren, snerpende stem en hoogstwaarschijnlijk ook de gratis drank... Een grote moshpit vormt zich en de eerste mensen die net een shot achterover hebben geslagen duiken het publiek weer in. Een harde bas vult het skatepark en laat de dampdruppels, die vanaf het eerste moment al aanwezig zijn, trillen. Om het vochtpeil van zijn lichaam op peil te houden pakt de zanger van Arson de fles, die bestemd is voor het publiek, in zijn eigen handen. Dat het zijn keel schraapt, is niet te merken want er klinken nog steeds evenveel rauwe, gure en harde kreten. Af en toe vertraagt de band wat in de nummers, waardoor het headbanggehalte wat hoger wordt. Arson weet dit tempo ook weer flink te versnellen zodat er ook gemoshpit en gecrowdsurfd kan worden. Het is lastig om er een genre aan te hangen, maar het is zeker dat elk aspect van de band z'n best doet om zo hard mogelijk te klinken. Er is vaak een spannende opbouw met gitaren waardoor het publiek weet dat ze vast klaar moet staan om zo los te gaan. De nette stropdassen en bloesjes die Arson om en aan heeft, hangen ergens op half elf tegen het einde van het optreden. Een zakhorloge zwaait mee met de bewegingen van de artiest terwijl deze het einde van het optreden aanwijst. Dat de band Arson hitte en vuur brengt naar Pier15 wordt al helemaal duidelijk wanneer het drumstel oplicht van vlammen. De band is niet alleen goed in het publiek opwarmen voor wat er nog komen gaat maar weet het skatepark nu al te verbluffen en verbranden. Met het nummer 'Disco Inferno' van The Trammps komt het optreden weer tot een einde. De lyrics “Burn Baby Burn” werden iets te letterlijk genomen.