Enige tijd geleden schreven we al over Square One Productions, een initiatief van Beau Willemse, Bram Schouw en Dax Thuijs. De drie zijn geen onbekende van elkaar, ze hebben elkaar via Sofar Sounds Breda leren kennen. Hier is het voor ze begonnen. Ze lieten artiesten optreden in een intieme sfeer, het principe is dat dit wereldwijd gebeurt. Twee jaar en dertig video’s later wilden ze meer. Het was dan ook niets meer dan logisch dat de drie hun krachten bundelden, de eerste stappen hadden ze immers al gezet. Zo werd in april 2018 S.O.P. (Square One Productions) geboren.

Beau, Bram en Dax hebben alledrie hun eigen rol binnen het bedrijf. Beau is organisator, met behulp van zijn netwerk heeft hij een inspirerende bron van talent. Door de artiesten aan Square One Productions te koppelen, willen ze de artiest naar een hoger niveau tillen. Bram draagt als sound engineer zorg voor het perfecte geluid. Dax legt alles vast en zoekt naar de juiste verhouding tussen beeld en muziek. Door net dat ene shot vast te leggen probeert S.O.P. een stijlvolle videoclip voor muzikanten te maken die eerder neigt naar film: het visueel maken van muziek waardoor het nóg beter in het gehoor gaat liggen.

Ook al zitten ze nog in een beginfase, er zijn reeds samenwerkingen geweest met bekende artiesten zoals Woolf, Rubah en onlangs hebben ze de video voor Eline Mann geproduceerd. Het bedrijf heeft de ambitie om met diverse nationale artiesten met internationale ogen samen te werken, daarover volgt later meer. Eerst willen Beau, Bram en Dax de uitdaging aangaan om te onderzoeken hoe muziek en film elkaar kunnen versterken. Door te kijken naar thema’s, styling en mooie locaties willen ze zichzelf herkenbaar maken en kwaliteit neer zetten, zodat Breda – en de rest van het land – S.O.P. als merk gaat zien. Een merk dat telkens kijkt naar de samenwerkende artiest, luistert naar hun wens en eigen creativiteit inbrengt. Samen sfeer bepalen, maar altijd met de Square One Productions touch: een mix van perfectie in geluid, decor en visuele elementen en dit alles in een intieme sfeer. Ze willen ook ondersteuning gaan aanbieden op het gebied van promotie- en financiële zaken zoals onder andere fondsenwerving en subsidieaanvragen. Zo willen ze artiesten helpen groeien, van square one naar de volgende. 

"Een eigen studio en enkele kwalitatief goede video's per maand," dat is een droom van drie heren. De komende periode gaan ze zich richten op het merk beter neer te zetten, marketingtechnisch willen ze zich gaan optimaliseren en een meer gestroomlijnder beleid ontwikkelen. Er staan diverse samenwerkingen op de planning, een spannend moment voor Beau, Bram en Dax. Met deze artiesten zou het wel eens heel hard kunnen gaan!