Even voorstellen... GirlsLoveDJs Even voorstellen... GirlsLoveDJs

Van eclectische clubavond tot iconisch dance-merk

, Tekst: Melanie Hulsebosch

Even voorstellen... GirlsLoveDJs

Van eclectische clubavond tot iconisch dance-merk

Tekst: Melanie Hulsebosch ,

Met meerdere nachtelijke concepten, een merchandise-lijn, een platenlabel en een boekingskantoor is GirlsLoveDJs in zeven jaar tijd uitgegroeid tot een begrip. Maar de ambities van oprichters en broers Tom en Andras Caron reiken tot ver over onze landsgrenzen.

Van eclectische clubavond tot iconisch dance-merk

Het begon als clubavond waar mensen in ruil voor een diner in de Supperclub hun favoriete platen draaiden. Nu, zeven jaar later en met zo’n 700 feesten achter de rug, is GirlsLoveDJs uitgegroeid tot een begrip in de Amsterdamse en Nederlandse party-scene. In die zeven jaar hebben verschillende concepten het licht gezien. Denk aan SEEN, Hush Hush en The Dirty Dirty Dirty. Omdat ze het nog niet druk genoeg hadden, stampten oprichters en broers Andras en Tom Caron ook nog even een platenlabel en een boekingskantoor  uit de grond: Thriller Agency. En dat allemaal onder de fier wapperende vlag van GirlsLoveDjs. Hoog tijd dus voor een belletje met Andras.  

Vertel, hoe is het allemaal begonnen?

In 2001 organiseerde ik een festival, Alles In Wonderland. Een van de sponsors was de Supperclub. Er ging toen een hoop mis en we draaiden veel verlies. De eigenaar van de Supperclub wilde me wel in dienst nemen en zo kon ik mijn schuld afbetalen. Ik had het in mijn hoofd gehaald om Night At The Playboy Mansion naar Nederland te halen, de legendarische wereldtournee van Dimitri From Paris in samenwerking met Respect Is Burning. Dus ging ik als negentienjarig broekie met 400 gulden op zak naar Parijs om die jongens van Respect Is Burning te overtuigen dat ik het echt meende. Zij nodigden me uit om te komen eten in de Nirvana bar waar een soort van dinner-and-dance-selectors-party aan de gang was. Bekenden uit de scene die niet konden draaien maar wel een goede muzieksmaak hadden, konden hun favoriete plaatjes draaien. Iedereen die ik tof vond was daar aan het chillen; Dimitri From Paris, Etiennde de Crecy, Alex Gropher, ze zaten er allemaal. Daar is het muzikale idee achter GirlsLoveDJs eigenlijk ontstaan. Een biertje kostte daar overigens in 2001 al vijftien gulden.
 

Er miste kennelijk wat in de partyscene, welk gat viel er voor GirlsLoveDJs op te vullen?

GirlsLoveDJs kun je zien als een soort voorloper van de eclectic dance. Er werd toen voornamelijk house gedraaid en wij wilden met deze avonden in de Supperclub een alternatief bieden. Hiphop, disco, classics, reggae en house; alles kon, als het maar coole platen waren. Nu draaien we voornamelijk house, disco techhouse en electro. Maar wel met een voorliefde voor classics en variatie. 

Wat maakt, volgens jou,  GirlsLoveDJs zo succesvol?

GirlsLoveDJs wordt al zeven jaar met veel passie gerund. Je kunt het zien als een creatief platform waar iedereen heel serieus bezig is met muziek, kunst, mode en andere creatieve uitingen. Ons succes is een combinatie van een goed product, veel investeren en de juiste mensen bij elkaar zetten. Wij bundelen dat achter één merk. Het is een puzzel waarvan mijn broer en ik de stukjes op de juiste plek leggen.
 

Meerdere concepten, een boekingskantoor, een kledinglijn; GirlsLoveDJs is een lifestyle brand. Hoe zou je die lifestyle omschrijven?
GirlsLoveDJs is voor mensen die van de goede dingen in het leven genieten. Lekker eten, goeie muziek, mooie kleding, vakanties, kunst en alles wat met passie wordt gemaakt. 
 

Wat zijn de toekomstplannen voor GirlsLoveDJ’s?

Het moet een iconic dance brand worden. Momenteel zijn we dus een label gestart waarop mensen als Rubix, The Flexican, Jaziah, Oslo Hilton en nog vele anderen op gaan uitkomen. De merchandise-lijn zal binnenkort een echte kledinglijn worden en we zijn nu ook feesten in een aantal Europese hoofdsteden aan het voorbereiden. We verkopen heel veel shirts in het buitenland, hoewel we over de landsgrenzen nog geen feesten hebben gegeven. Dat laat dus zien dat ons concept ook internationaal waanzinnig veel potentie heeft.

Nu op 3voor12