Even terug gaan naar het begin: in de Roxy had jij een vaste avond, de Hi-Tech Soul Movement. Hoe waren die avonden, hoe verschilde dat van hoe we clubavonden nu kennen?
'De saamhorigheid die je met elkaar probeert te creëren, dat je met zijn allen in een trance probeert te komen waar je losraakt van je tijdsbesef, dat is niet veranderd. Maar wat er toen anders was, is dat het heel spannend was. Het bestond nog maar net die housemuziek. We hebben er letterlijk voor moeten knokken om het in de Roxy aan de man te krijgen. Mensen begrepen het in het begin moeilijk. En opeens sloeg de vonk over en kon je de hele avond door, dat waren heel spannende tijden. Het voelde als een revolutie, geweldig om daar met Joost van Bellen en Eddy de Clercq mee bezig te zijn, we voelden ons echt een soort missionarissen op zending. Ik werd 's ochtends met vlinders in mijn buik wakker en de gedachte: oh, er bestaat housemuziek. Zo'n geweldige uitvinding.'
Welke track brengt je meteen naar die tijd terug?
'Er zijn er meerdere, maar als ik nu op een classic house-feestje draai, dan neem ik altijd Dave Angel - Airborne (Drums Suck remix Carl Craig) mee. Dat heeft voor mij echt een stempel gedrukt op die beginperiode. En dat zonder drums erin. Een openbaring was het. Ik kreeg die track van Carl Craig zelf. Ik heb al sinds het begin van de technotijd goed contact met die gasten in Detroit, dus af en toe kreeg ik dan nieuwe muziek van ze op ouderwetse DAB-bandjes. Dat zetten we om naar de originele moederplaten en die draaide ik dan. En dat was dan dus echt letterlijk de enige kopie die er was op de wereld. Zo kon ik hem zeker een jaar draaien voordat 'ie uitkwam. Het mooie van deze track was dat ik hem kei-hard kon draaien in de Roxy. Daar hadden we een begrenzer op het volume, maar omdat er in deze track geen drums zitten, ontsnapte hij aan die techniek.'