Nieuwe RipTide maandmix nu op de Luisterpaal

Zaterdag 10 november te horen in Dansen met Delsing

Redactie 3voor12 ,

RipTide, alias Max Bedeker, stelt elke maand voor 3voor12 een maandmix samen met zijn favoriete dansplaten. “Het schiet heen en weer tussen verschillende stijlen, van disco naar techno en electro,” vertelt Bedeker. De mix voor deze maand staat nu op de Luisterpaal. Zaterdagnacht 10 november besteedt Tomas Delsing uitgebreid aandacht aan de mixtape in Dansen met Delsing.

Rory Phillips & Martin Dubka - Don't Stop
Alweer het derde deel van de Mixed Fortunes serie van Rory Phillips, een tweemaandelijkse release op vinyl waar je een abonnement op kon nemen, en tot nu toe allemaal goud. Vooral deze track met Tyson-producer Martin Dubka, een van de nieuwste sterren aan het firnament, zal regelmatig voorkomen in mijn sets.

Attar! - Folivora Parade
Renaud Deru, voorheen bekend als Cosy Mozzy of als helft van Mustang, komt lekker binnen met deze eerste track onder zijn nieuwe alias: Attar!. Het showcaset meteen wat ik tegenwoordig ook doe: andermans tracks afmixen. Echt te gek dat mn eerste 'klus' meteen zo'n toffe track was. Ik heb laatst ook samen met hem gedraaid in Utrecht, en als ie weer komt zou ik de tip willen geven zeker te gaan kijken, fantastische dj en supertoffe gast verder. Folivora Parade is overigens gratis te downloaden.

Aeroplane ft. Jamie Principle - In Her Eyes (Tiger & Woods Remix)
Een van de beste voorbeelden hoe oud & nieuw supergoed samen kunnen gaan is de nieuwste track van Aeroplane, In Her Eyes, met vocals van houselegende Jamie Principle. Deze remix van mysterieus duo Tiger & Woods verknipt het origineel tot een hypnotiserende loop, met een eigenlijk veel te lange break waarin niet zoveel gebeurt, maar die toch altijd goed werkt.

Dixlexsix - Crossed Eyed Girl
Deze Parijse band is al sinds 2000 actief, en maakte voorheen meer punk/hardcore. Nu zijn ze wat meer teruggegaan naar hun clubroots en het pakt wat mij betreft veel beter uit. Beetje gefreakte live-disco, met nog wel hardere stukken die doen denken aan hun eerdere werk, maar veel verfijnder.

Daniel Maloso - Boney
Mexicaan Daniel Maloso is een van de meest bijzondere producers van het moment, wat hij bewezen heeft met zijn album 'In and Out'. Het blijft me verbazen hoe hij echt een eigen geluid heeft, lekker understated allemaal maar toch een enorme impact, heel nice.

Daniel Avery - Water Jump
Engelsman Daniel Avery is de andere meest bijzondere producer van het moment, en sinds ADE/Rauw kan ik ook DJ daaraan toevoegen. Na een tijd in Andrew Weatheralls (o.a. de producer van Primal Screams' Screamadelica) studio te hebben gewerkt opereert hij nu onder de vleugels van Erol Alkan (die de EP heeft gemixt) en diens Phantasy label. Van het stuk op 3:11 krijg ik echt kippenvel, dit is voor mij de beste track van het moment. Binnenkort komt er trouwens ook een Fabric-mix van hem uit, zou ik in de gaten houden als ik jullie was.

Alejandro Paz - Duro
Deze track is net als Daniel Maloso's Boney op het Comeme label uitgekomen, wat gerund word door Matias Aguayo en een sublabel is van Kompakt. Elke release op dit label kan blind (of doof?) gekocht worden, sowieso heeft er elke maand wel een track van op mijn selectie gestaan, dat geeft wel aan hoe erg fan ik ben van deze toch wel eigen sound.

Noob - Freak People
Fransman Noob heeft ook eindelijk weer een nieuwe EP, waaruit blijkt dat 'ie alweer vooruit is gegaan in zijn geluid en ontwikkeling. Toegegeven, het is niet superorigineel, grijpt een beetje terug op oude Tiga of meer recentelijk Jimmy Edgar, maar klinkt wel echt supergoed.

Green Velvet & Harvard Bass - Lazerbeams
Na de toch wel teleurstellende release Techyes (alleen die naam al) blijkt nu dat Harvard Bass en Green Velvet wel degelijk een goede combinatie kunnen zijn. Met een baslijn die klinkt alsof ze Frankie Goes To Hollywoods Relax hebben gesampled, de tekst Hit Me With Those Lazerbeams, en daarop volgend ook echt een laser-explosie hebben ze echt een hitje te pakken.

Patrice Baumel - Mike Tyson
Ik heb eindelijk Trouw-resident Patrice Baumel live kunnen zien op de Tiga & Martyn avond laatst, en hij was echt zo goed als dat ik dacht dat 'ie zou zijn. Deze track is eigenlijk al van juli 2011, maar ik heb hem pas net ontdekt dus vind dat 'ie er gewoon tussen mag. Ik blijf het te gek vinden om een plaat te hebben die je eigenlijk op elk moment van je set kan draaien, zoals deze.