Michiel Flamman dist Gers Pardoel om McRap

Poprapper onderwerp van discussie om reclame

Atze de Vrieze ,

Felle discussies dit weekend: is het nu wel of niet oké dat Gers Pardoel zich laat lenen voor een reclame van hamburgerketen McDonalds. Belangrijker nog: ga je een creatieve grens over als je de tekst van je hit - in dit geval Bagagedrager - aanpast voor het commerciële doel? Michiel Flamman alias Solo plaatste vandaag een kleine dis aan Gers op zijn Bandcamp: Come Back To Hamburgertent.

Even recapituleren: Gers Pardoel zit in een reclame. Niet gek, want de rapper is razend populair, dus de merken zullen voor hem in de rij staan. In de commercial maakt Pardoel een speciale tekst over de McWrap. Daarnaast doet hij een complete tour langs hamburgerrestaurants in Nederland. Goed voor zijn portemonnee, zou je zeggen. Maar er zijn mensen die het te ver vinden gaan. Niet in de laatste plaats 3FM dj Sander Hoogendoorn, die Gers een 'fucking sellout' noemde. Een flinke discussie op Twitter volgde, met onder meer journalist Edwin van Dalen en Gers' labelbaas Kees de Koning. Niels Aalberts vatte hem samen op zijn blog.

Nu is daar dus een bescheiden bijdrage van Michiel Flamman aan de discussie. Flamman paste de tekst van zijn Solo-single Come Back To Me een klein beetje aan.