Op de website staan meer dan 12.000 titels, de producten hebben dezelfde prijs als in de winkels en ze worden nog thuis gebracht ook. Het lijkt onvermijdelijk, maar Konkurrent wil naar eigen zeggen niet concurreren met platenwinkels. “We willen de winkels niet in de weg zitten, maar veel platenzaken hebben het moeilijk. Er verdwijnen winkels, waardoor er minder verkooppunten komen," vertelt Klaas Schippers van Konkurrent. "We kunnen moeilijk tegen iemand zeggen dat hij een webwinkel moet beginnen, en dus hebben we het zelf maar gedaan.”
Daarnaast is dit ook een mogelijkheid om alle albums in de verkoop te doen. Veel Konkurrent-labels brengen kleine, obscure releases uit. Slechts een deel komt prominent in de winkels te liggen. Schippers: “Als distributeur kan Konkurrent niet verwachten dat ons hele aanbod bij iedere platenwinkel in de bakken ligt. Daarvoor hebben ze meestal de ruimte en het geld niet. Met onze eigen webshop willen we daarom kijken of we de kansen van onze catalogus kunnen vergroten.” Volgens Schippers zijn klanten vaak ongeduldig. “Als ze een cd niet kunnen vinden in de winkel, geven ze het op. Met de gebruiksvriendelijke website kunnen alle producten gemakkelijk te vinden zijn."