Distributeur PIAS gaat zijn klanten de bouwstenen aanbieden waarvan zij zelf een webshop kunnen bouwen. In eerste instantie zal het Britse filiaal de spits afbijten, de bedoeling is dat de Europese tak later - maar nog wel dit jaar - zal volgen.
"We merkten dat er onder klanten veel vraag bestond naar de mogelijkheid een eigen webshop te bouwen. PIAS heeft dat opgepakt en biedt een op maat te maken bouwpakket aan", aldus PIAS Nederland directeur Leo Van Schaick. De constructie is nodig omdat een one size fits all model niet zou voldoen aan ieders eisen: "We hebben zowel artiesten als labels onder contract staan, beide zullen zich op andere dingen willen richten. Een label meer op cd's en downloads, een muzikant vooral op merchandise, speciale boxsets of tickets. Op deze manier worden beide groepen bediend."
Van Schaick benadrukt dat de focus voor PIAS niet ligt op kwantiteit: "Het is zeker niet de bedoeling dat we gaan concurreren met iTunes en dergelijke. Onze bedoeling is juist om dingen aan te bieden die je daar niet zult vinden, zoals dus bijvoorbeeld concertkaarten en bandmerchandise. We willen het aanbod completer maken. We mikken dus vooral op de echte fans en bekenden van de band."
Zoals de zaken er nu voor staan gaat de Britse webwinkels nog dit kwartaal online, om later dit jaar het Kanaal over te steken naar het Europese Vasteland. Hoe dan ook wil PIAS Nederland nog in 2010 de pakketten aan zijn klanten gaan aanbieden.
PIAS biedt artiesten en labels webshop aan
Op maat te maken shops "nog in 2010 in Nederland"
Distributeur PIAS gaat zijn klanten de bouwstenen aanbieden waarvan zij zelf een webshop kunnen bouwen. In eerste instantie zal het Britse filiaal het spits afbijten, de bedoeling is dat de Europese tak later - maar nog wel dit jaar - zal volgen.