Brand New Live stapt tussen bedrijf en artiest Brand New Live stapt tussen bedrijf en artiest

Samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation

, Erik Zwennes

Brand New Live stapt tussen bedrijf en artiest

Samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation

Erik Zwennes ,

Chris Havinga, Marc Hofstede en Robin Groenveld lanceerden dinsdag een nieuw entertainment bedrijf. Brand New Live probeert via entertainment de consument te bereiken. Ondermeer door het organiseren van eigen publieksevenementen.

Samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation

“Er is nog geen bureau dat tussen reclamebureaus en entertainment staat,” aldus Chris Havinga,  voormalig commercieel directeur van The Entertainment Group over zijn nieuwe kindje Brand New Live. Samen met Marc Hofstede en Robin Groenveld vormt Havinga de top van het vandaag gelanceerde brand entertainment agency. Het bedrijf dat van start gaat met nog acht andere medewerkers heeft in Mojo Concerts/Live Nation een internationale partner gevonden. Naast de vertaalslag van merk naar artiest, zal het nieuwe bedrijf ook eigen publieksevenementen ontwikkelen.

De eerste aanzet hiertoe zijn vijf concerten in de Heineken Music Hall onder de naam De Week van het Metropole. Op elke avond in oktober 2009 zal een andere artiest het podium delen met het vermaarde Metropole orkest. Namen zijn nog niet bekend, maar volgens Havinga moet worden gedacht aan nationale én internationale artiesten.

Het unique selling point ziet Brand New Live in de focus op het merk. “Consumenten zijn steeds moeilijker te bereiken met traditionele reclame. Entertainment daarentegen is een domein dat consumenten zèlf opzoeken,” aldus Havinga. “Consumenten kiezen bewust: zij betalen niet voor reclame, wel voor entertainment. Wat bij de huidige bureaus ontbreekt is de specialistische knowhow van wat entertainment voor een merk kan betekenen.”

 “In het verleden waren het sponsorfinders, platenmaatschappijen en andere partijen die de link tussen merk en entertainment poogden te leggen. Wij kunnen dit op een objectieve wijze doen.” Havinga legt uit dat niet alleen grote artiesten hiervan zullen profiteren. “Bij een jong en hip merk hoef je natuurlijk niet aan te komen met een Guus Meeuwis.” Overigens zal het nieuwe bedrijf op termijn wel een eigen stal met artiesten opbouwen die door middel van nieuwe business modellen aan een merk kunnen worden gekoppeld.

En kan bijvoorbeeld een alternatief bandje ook bij jullie aankloppen? “Natuurlijk, maar bedenk wel dat de benadering vanuit zo’n artiest vaak een lucky shot betreft. Dat geldt overigens ook voor grotere artiesten. Wij gaan ons juist bezig houden met de vraag vanuit het bedrijf, welk product moet bij welke doelgroep onder de aandacht worden gebracht.” De term entertainment moet breed worden opgevat. Naast muziek zullen bijvoorbeeld ook games, musicals of cabaret kunnen worden ingezet ten behoeve van een product.

Over de samenwerking met Mojo Concerts/Live Nation zegt het bedrijf dat het zijn klanten nieuwe locaties kan bieden, toegang tot het bestand van internationale artiesten voor bedrijfsevenementen en hoopt het haar ontwikkelde entertainmentformats en merkcampagnes internationaal door te vertalen.

nu op 3voor12