Paaspop 2025: Maan geeft alles maar weet popsterrenenergie niet te beklijven
Respons blijft lauw ondanks tomeloze inzet
Maan wil vlammen vanavond. Ze danst, zweet en glimlacht tussen het zingen door van oor tot oor. Maar hoe hard ze ook haar best doet, Paaspop blijft op afstand. En dat ligt niet aan de opkomst: de Roxy is tjokvol en snikheet wanneer ze haar set aftrapt.
Aanvankelijk is het publiek opgewekt, zelfs verwachtingsvol en nieuwsgierig. Haar show start uptempo, gelikt en strak. Na een aantal nummers van haar nieuwste album Eclips gaan de eerste handjes voorzichtig de lucht in, maar binnen een kwartier stroomt de zaal alweer deels leeg. De tracks van haar laatste plaat willen maar niet landen, ondanks haar overduidelijke enthousiasme.
Om het tij te keren grijpt Maan terug naar haar vertrouwde hits. ‘Ze Huilt Maar Ze Lacht’ zorgt voor een kort, intiem hoogtepunt, en op ‘Blijven Slapen’ wordt eindelijk echt gedanst. Het is duidelijk: het publiek verlangt naar de Maan die ze kennen, niet de Maan die ze vanavond probeert te worden.
Zonde, want op papier klopt alles. De productie staat als een huis, haar outfit – met “CELEBRITY” in hoofdletters op de rug – schreeuwt popster, en haar vocalen zijn zoals altijd ijzersterk. Richting het einde introduceert ze ‘Bang Met Jou’, een nieuwe track die tot dan toe alleen het studiolicht zag. En ineens is het daar: iets fris, iets kwetsbaars, het getuigt van Maans absoluut aanwezige potentieel.
Ze heeft haar ziel in de show gelegd, dat is voelbaar. Maar ergens onderweg is het publiek afgehaakt, en weet ze het niet meer terug te vinden. Misschien is dat de prijs van vernieuwing: niet iedereen komt meteen mee.