ESNS20: Wies pakt haar publiek in no-time in

Amsterdams trio blinkt uit in uitstekende dynamiek

Het is een beetje jammer dat Wies in de entreehal staat vanavond. Het trio is namelijk een perfecte band voor de popzalen. Vooral als zangeres en gitarist Jeanne bij het slotnummer 'Barman' een soort kleinkunst monoloog opvoert. Dat werkt niet in de galmende ruimte waar mensen hun jas nog aan hebben. Dat soort momentjes zijn juist mooier voor intiemere plekken. 'Barman' zelf is wel het mooiste liedje van de avond, waarin Jeanne's stem op zijn best is. Kippenvel. En dat komt niet door de tocht bij de ingang. 

Ja leuk dat einde. Maar hoe was de show in z'n geheel? 
Tof! Het is niet voor niks dat de band nog voor het optreden de 3FM Talent Award krijgt uitgereikt. Van Wies gaan we voorlopig nog genoeg horen. De eerste single 'Soms Is Het Te Laat' was een megehit en belandde op de 21ste plek in de top 100 van de Song van het Jaar 2019. Zangeres/gitarist Jeanne Rouwendaal, bassist Tobias Kolk en drummer Jasper Meurs vullen elkaar vlekkeloos aan, en zijn niet bang om subtiel te rammelen. Ook mag gezegd worden dat Rouwendaal gewoon een dijk van een stem heeft. Zowel de kleinere momentjes als de grote uithalen pakt ze zonder enige moeite. 

Gaan we meer van Wies horen, of hebben we hier een hype? 
Nee joh, de band heeft super goeie liedjes. En daarmee kunnen ze echt een groot publiek inpakken. Lallende veertigers met bier en kleine kindjes vooraan. De band heeft een groot bereik: van het intieme 'Zo Gek Toch Niet' met dat pingelende gitaartje tot de aanstekelijke nieuwe single 'Radiostite'. Met Wies komt het wel goed. Vooral als er uiteindelijk een plaat is. Dan kent iedereen echt alle liedjes en hoeft de band niet meer zelf kaarsjes mee te nemen. Dan steken we gewoon zelf onze lichtjes aan. 

Meer over Eurosonic Noorderslag in ons dossier.

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12