De EP bevat vijf tracks: vier nummers en een interlude. Ieder nummer vangt een andere gemoedstoestand. De favorieten van Van Hout en Münstermann zijn veelzeggend. “Die laatste pokoe, ‘Eenzaam’ – daar ben ik heel tevreden mee. Die is heel raar. En dat vind ik nice”, zegt Münstermann. Voor Van Hout stond ‘Eenzaam’ ook hoog op zijn lijstje, maar ‘Ze Willen Me Niet Goed Zien’ is toch zijn persoonlijke favoriet: ‘‘Die verse… dat is mijn favoriete stukje tekst dat ik ooit heb geschreven.”
Het is muziek waar het persoonlijke en het muzikale volledig samenvallen. Van Hout vertelt hierover: “Ik hou gewoon heel erg van Nederlandse hiphop. Heel veel new wave, heel veel trap. En dan was Midas zo van: nee, gaan we niet doen.”
De samenwerking is ondertussen uitgegroeid tot een vriendschap met diepgang, maar ook de nodige botsingen. “We hebben echt hevige discussies gehad en echt met elkaar moeten leren leven”, zegt Münstermann. “Het is gewoon een EP, maar we hadden soms echt ruzies.” En dan is er het moment waarop alles samenvalt — de studio-opname van ‘Ze Willen Me Niet Goed Zien’. “Dat was een kantelpunt. Toen dachten we: ‘oh wow, we zijn gewoon dingen aan het maken die best oké klinken.’ Misschien kunnen we daar wel mee verder.”
De EP klinkt als wat het is: zelfgemaakt, persoonlijk en vol emotie. Van Hout: “De teksten zijn rauw. De beats zijn ook rauw. Ze zijn heel goed gemixt, maar het voelt soms ongemixt.” Münstermann vult aan: “Grimmig eerder, denk ik. Het is ook wel een donkere plaat, man.”Een plaat zonder label, zonder druk, maar met een boodschap. Münstermann: “Het is geen grote kunst, het is geen kleinkunst, het is gewoon… ja, DIY.” Van Hout knikt: “Misschien laat ik hiermee aan anderen in mijn positie zien; kijk, dit gebeurt. En je kan er iets moois van maken.”