Op openingsnummer ‘Intro’ kondigt DJEZJA aan weer echt te gaan rappen in plaats van zingen. De eerder genoemde autotune, waarvan hij meer gebruik maakt, is gelijk te horen op ‘Guapa’, dat ook de eerste single van het album is. Het gaat over een snelle auto en er met een mooie vrouw in rijden. Het later volgende ‘In De Nacht’ heeft hetzelfde onderwerp. Hierop zingt DJEZJA over het nachtleven en tot laat rondrijden door de stad. Beide nummers zijn in samenwerking met GIDEONENITE. Maar eerst de tune ‘Amerikaan’ met 3robi, die Amerikaanse wiet roken en hangen in de buurt als onderwerp heeft. Een track die perfect past in een shisha-lounge, zoals meerdere op het album. Op de tracks die volgen, ‘Anders’ en ‘Codes’, wordt weer gerapt, zoals aangekondigd. DJEZJA vertelt over ouder worden, codes op straat, veel roken en daar zijn waar veel geld is. Titeltrack 'Je Suis' is weer een lounge-track, voor een groot deel in het Frans en Arabisch gezongen. De belangrijkste boodschap is te blijven werken en je hart te blijven volgen (Je suis en coeur).
(tekst gaat verder onder de spotify-embed)
Als Kippie in 2018 zijn naam verandert naar DJEZJA, lijkt er qua muziek niet zoveel te veranderen. De rapper, opgegroeid in de Vogelenbuurt, werd al op jonge leeftijd bekend door studiosessies bij Zonamo en 101Barz. De sessies met Lijpe, Ismo en TonyTony genereren miljoenen streams door de dubbelzinnige bars en de drill-beats van bekende Amerikaanse artiesten uit de beginjaren van het vorig decennium. Geleidelijk aan gaat DJEZJA echter meer refreintjes zingen en gebruik maken van autotune. Zijn bereik wordt steeds groter, duidelijke voorbeelden zijn ‘Marina’ van het eerste zelfgetitelde album Djezja en ‘Floes’ van zijn laatste, Ogen Op Mij. Op zijn nieuwste tape Je Suis gaat hij op dezelfde voet door. Het is een tape met een perfecte mix van straatbangers en laidback songs.
Natuurlijk staat TonyTony ook op deze vierde tape, de twee werken sinds dag één samen. TonyTony uit Hoograven is degene die DJEZJZA jaren geleden weer terug de booth in trok, toen hij even geen zin meer had in muziek. Op de tweede single ‘R-Line’ rappen de twee heen en weer zoals ze al zo vaak deden. Het is een nummer over hoe nu geleefd wordt. Over de wereld overvliegen, dure champagne drinken en dure kleding dragen. Vervolgens rapt DJEZJA op ‘Parkeer’, dat eerder uitkwam op de mini-EP met dezelfde naam, over ‘paranoia’ zijn als hij zijn auto ergens parkeert omdat hij denkt dat hij wordt geobserveerd, over kentekenplaten die hij onthoudt en over geen misstappen mogen zetten. Dit zijn DJEZJA's beste nummers, een goede mix tussen de straatbangers en de laidback tunes die hij steeds meer maakt.
Ook op ‘Overdose’ en ‘Freestyle’ wordt veel gezongen. Over zijn vriendin, die niet slaapt wanneer hij niet thuis is, maar ook over rustig aan doen en dingen tot je nemen tegen de pijn. Dezelfde vibe komt voor op ‘Belazerd’ met Jack. Alhoewel DJEZJA op deze track maar een halve verse en een half refreintje doet, komt hij wel weer met een heel fijne, rustige flow. Jack en hij zijn vaak belazerd en kunnen nu even niet van hun vriendin houden. Een nummer met veel gevoel. De afsluitende track ‘Snake’ is er weer een over straat-shit, op een sneller tempo gerapt. Hij sluit af op de manier zoals we de Utrechtse rapper het liefste horen. Een track over jaloezie van oude vrienden die vijanden werden. Een rustige tune waarop duidelijk wordt dat hij met zichzelf bezig is en weinig anderen nodig heeft.