Salesmen is een band met een boodschap, maar kunnen ze zichzelf ook vermarkten? De pitch is een reis door de rockgeschiedenis in combinatie met een commentaar op de graaicultuur in de samenleving, wat betekent dat ze veel verwachting waar moeten maken. De frontman heeft er zeker het charisma voor, met een prettige dynamiek met de backing vocals, en een Hammond orgel maakt de deal extra lekker. De eerste helft bevat gelikte, snelle tracks voor een snelle wereld, de bas zet een stevige voet tussen de deur en de adempauzes waarbij de hele band klapt (de drummer met drumstokjes) werken aanstekelijk.
Tekstueel bevatten de liedjes thema’s als de dorst naar eenheidsworst en de corrumperende effecten van cash, maar de nummers vallen soms wat weg tussen de scheurende instrumenten. De pitch schept misschien iets te hoge verwachtingen qua diepgang. Desalniettemin heeft de band het al redelijk gemaakt (optreden op ESNS, investeerders gevonden voor de crowdfunding van hun eerste plaat) zonder dat het gemaakt klinkt. De afsluiter ‘Lock And Load’ bevat alle risicovolle gimmicks van het publieksmennen waarbij je te ver door kan schieten: getimed meezingen, een lange bridge die ze goed weten te verkopen, en extra exploïtatieve solo van de uiterst overwerkte drummer waarbij de frontman als een joviale baas hem aanmoedigt nog even een extra zetje te geven. De heren weten echter precies het randje te vinden voordat het te dik aangezet wordt.