Rembrandt Frerichs liet Leiden via Hot House genieten van twee oude bekenden: de vintage Fender Rhodes-piano en de Moog-synthesizer. Vette grooves en bliepjes dus!

Op 2 maart waren er veel grooves bij Hot House Jazz in de Qbus. Pianist Rembrandt Frerichs en bassist Mark Haanstra koesterden al lang de wens om samen een nieuw (elektrisch!) project te starten. Daarvoor formeerden hun dreamteam met de gerenommeerde Amerikaanse saxofonist Chris Cheek (hij wekte eerder met o.a. Brad Mehldau, Kurt Rosenwinkel, Bill Frisell en Charlie Haden) en Jamie Peet, wiens persoonlijke stijl en veelzijdigheid hem een van de meest gewilde drummers van Nederland hebben gemaakt.

De  band speelde uitsluitend eigen repertoire, muziek rijk aan harmonie en kleur en met veel vrijheid voor improvisatie. Rembrandt zette in veel van zijn groepen behalve piano ook oudere instrumenten zoals de fortepiano in. Voor deze groep beweegt hij de andere kant op met de Fender Rhodes en Moog. De diepe grooves en het stuwende drumwerk lieten alle mogelijkheden aan Cheek en Frerichs om de muzikale ruimte te verkennen.

Een beeldverslag, bezetting: Chris Cheek tenor- en sopraansax, Rembrandt Frerichs toetsen, Mark Haanstra basgitaar, Jamie Peet drums.