ESNS12: Thomas Azier klinkt zoals Hurts had moeten klinken ESNS12: Thomas Azier klinkt zoals Hurts had moeten klinken

Dit voorproefje smaakt naar meer

, Nargiza Mamadazimova Foto's: André Eggens

ESNS12: Thomas Azier klinkt zoals Hurts had moeten klinken

Dit voorproefje smaakt naar meer

Nargiza Mamadazimova Foto's: André Eggens ,

De debuut ep van Thomas Azier stond onlangs nog op de Luisterpaal en werd goed ontvangen. Eurosonic is een van de eerste shows waar Thomas Azier de ep live ten gehore brengt.

CONCERT
Thomas Azier, Eurosonic, Simplon Up, 13 januari 2012

MUZIEK
Thomas Azier is niet bang om groots en theatraal te zingen en dat geeft hem overtuigingskracht. Zijn stem klinkt soms hees en jazzy en soms juist opera-esque. Dat alles wordt bij elkaar gehouden door veel electronische arrangementen en synthesizers met een knipoog naar de metrosexual jaren tachtig pop en new wave.

PLUS
De dramatische en theatrale manier van zingen en bewegen gaat Thomas Azier goed af. Daarnaast is hij niet bang om te experimenteren en andere genres erbij te betrekken. Eigenlijk is dit het geluid wat iedereen van Hurts verwacht had. Thomas Azier is een soort van Hurts, maar dan avontuurlijker en spannender.

MIN
Niet zo zeer een min, maar eerder een opmerking. De upbeat en wat vrolijkere nummers gaan Thomas Azier goed af. Toch zijn het met name de melancholische nummers die, in combinatie met zijn manier van zingen, het mooist klinken.

CONCLUSIE
Berlijn heeft Thomas Azier zeker goed gedaan. Hoe raar het ook klinkt, maar het klimaat voor dit genre is in de Nederlandse muziekscene niet al te gunstig. De Duitse muziekindustrie staat opener voor elektronische muziek en experimenten. Het eindresultaat is in ieder geval goed. Zijn ep klinkt prima, zijn live optreden klinkt prima en het publiek is ook dik tevreden.

CIJFER
8

nu op 3voor12