Blue Note Trip binnen half uur uitverkocht Blue Note Trip binnen half uur uitverkocht

Hoe een onbekend concept een succes wordt

, Ermo van Doorn,

Blue Note Trip binnen half uur uitverkocht

Hoe een onbekend concept een succes wordt

Ermo van Doorn, ,

Het concept Blue Note Trip heeft zichzelf ook in Groningen in positieve zin bewezen. Ook een avondje jazzy grooven gaat erin als koek.

Hoe een onbekend concept een succes wordt

Gister was het stomend heet in de zaal waar DJ Maestro, wederom met live elementen als percussie en zang, acte de presence gaf. In een vorige review vroeg ik mij nog af of dit in Groningen kans van slagen had. Nu, vier edities verder, kan ik zeggen dat het zo goed loopt dat ze zichzelf uitverkopen. Dat betekent meer dan 350 swingende mensen in de zaal. Om half twaalf was de vierde edite van Blue Note Trip reeds uitverkocht. Het publiek liep uiteen van studenten tot oudere belangstellenden, allemaal met één doel: een gezellige avond met jazz en dance. Deze liefhebbers komen voor de muziek en de sfeer, inderdaad intiem en gezellig, veel nieuwe gezichten en veel hippe mensen. Ik was met name onder de indruk van de vele mooie vrouwen die hier rondhingen. De hele avond vullen met jazz lukt niet en dus gooit Maestro er hier en daar breakbeats en loungetunes doorheen. Zelfs een hiphoptune wordt niet geschuwd. Mixtechnisch was het allemaal niet helemaal zuiver maar dat maakte het publiek niets uit. De goede soulstem van naam, namelijk Miss Bunty, die ook op Joost van Bellen’s Rauw avonden zingt, zorgde tevens voor het nodige respons. Muzikaal verder niet echt boeiend maar het bracht wel sfeer. Groninger resident Thee J Johanz draaide aan het einde lekker steady met hier en daar zelfs betere tunes dan Maestro. Hij moest wel want even ervoor in een “invalkwartiertje” kon hij zijn draai hoorbaar niet vinden. Niemand is perfect. Gelukkig. Er is dus een doelgroep voor jazz, funk en al het ander wat grooved. Hippe mensen met een portemonnee, studenten en alles wat daar tussen valt. Allemaal uit Groningen, bereikt door middel van een commercial op Oog, flyers, posters en mond-op-mond reclame van anderen. Hiermee wil ik zeggen dat een relatief onbekend concept toch op een succes kan uitlopen als je de juiste mensen weet te bereiken. We zijn geen Amsterdam, maar ik vind het dan toch erg knap dat wij met zó’n avond ook de zaal vol kunnen hebben.
Tags

nu op 3voor12