#4df22: Wies is voor iedereen leuk
Uitermate strakke liveshow is een tot in de puntjes verzorgd familie-arrangement
Al ruim voordat de band op komt, zit een gemêleerd publiek al voor het podium te wachten. Groepjes jonge meiden, twintigers, ouders met kinderen en zelfs wat vijftigplussers. De doelgroep die Wies beslaat is klaarblijkelijk breed. Het poprocktrio brak door in coronatijd en heeft kennelijk zitten broeden op een goede liveshow.
Vanaf opener 'Bandje' wordt meteen duidelijk dat we hier een retestrrakke festivalshow voorgeschoteld krijgen. De instrumentale intermezzo's tussen de nummers door zijn niet te kort en niet te lang, de babbel van frontvrouw Jeanne ietwat stuntelig maar altijd aandoenlijk en de publieksinteractie precies leuk genoeg om mee te willen doen. Van jong tot oud worden er heupen gezwiept en teksten meegezongen. Bij tranentrekker 'Barman' gaan zelfs in het volle daglicht de telefoonlampen volop aan om mee te kunnen zwaaien en ook het nieuwe werk krijgt een enthousiast onthaal
HET MOMENT
Tot aan het allerlaatste nummer was uw journalist van dienst nog van plan hier uit te wijden over die te gekke housebeat die ingestart werd na 'Meisje'. Bassist Tobias kruipt achter de synthesizer en het aanvullende gitaarspel van Jeanne creëert een dansbare breakdown waar Sofi Tukker jaloers van zou worden.
Echter, Het Moment is onmiskenbaar. Aan het einde van afsluiter 'Soms Is Het Te Laat' maant Jeanne iedereen op de knieën en zodra het laatste refrein begint staat het hele publiek te springen en gaat er bier in de lucht. De eerste sitdown is een feit. Feest voor het hele gezin.
3voor12 Gelderland doet dit jaar weer uitgebreid verslag van de Vierdaagsefeesten. Volg het dossier voor de laatste recensies, foto's en andere relevante artikelen.