3voor12 Gelderland

Doornroosje scoort goed in landelijk publieksonderzoek

Het Nijmeegse poppodium krijgt een algehele waardering van 7,7

Om meer inzicht te krijgen in de mening van bezoekers van poppodia, gaf de Vereniging van Nederlandse Poppodia opdracht tot een grootschalig publieksonderzoek. In juni 2005 verschijnt het landelijke rapport 'Het publiek van poppodia anno 2004'. Lees hier alvast de resultaten van Nijmeegs trots Doornroosje.

In het najaar van 2004 deed het Rotterdamse onderzoeksbureau Letty Ranshuysen een grootschalig, landelijk publieksonderzoek onder bezoekers van twaalf Nederlandse poppodia. De Vereniging van Nederlandse Poppodia (VNP) had hiertoe opdracht gegeven. De podia namen zelf de enquêtes af, het onderzoeksbureau zorgde voor de onderzoeksopzet en de gegevensanalyse. De enquête werd voorgelegd aan 3553 bezoekers en kende een zeer hoge respons van 77%.

Doornroosje krijgt een algehele waardering van 7,7, waarbij met name de garderobe, de veiligheid binnen, de sfeer in het gebouw, klantvriendelijkheid van het personeel en het deurbeleid hoog scoren. Zwakke punten zijn de klimaatbeheersing, de bereikbaarheid en de relatief hoge prijzen voor entree en horeca. Bovendien twijfelt het publiek, meer dan bij andere podia, aan de eigentijdsheid van Doornroosje.

Volgens deze steekproef is het programma van Doornroosje toegankelijk, boeiend en ook iets alternatiever. Doornroosje trekt vooral dance- en swingpubliek, maar er blijkt ook grote behoefte aan meer concerten. Extra concerten en lagere entreeprijzen zitten er niet in. Doornroosje: "Het aantal concerten en de hoogte van de entreeprijzen zijn sterk gekoppeld aan de hoogte van de gemeentelijke subsidie. Die staat vast en de gemeente heeft niet de intentie om die in de toekomst te verhogen." Ook de horecaprijzen zullen niet veranderen. "Die zijn marktconform en daar willen we niet van afwijken. Wij zijn van mening dat de culturele subsidie niet via de tapkraan mag wegvloeien."

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12