Het is carnaval beneden de grote rivieren. Zo ook in Doornroosje. Wie dacht dat hij bij een regulier optreden van Five O’Clock Heroes en Go Back to the Zoo er nog wel vanaf zou komen, heeft het mis. Voor het podium staan al de nodige fans in bananen- en koeienpakken en de zaal lijkt klaar voor een avond vrolijke poprock.
Aan Go Back to the Zoo de taak om het publiek alvast wat op te warmen. De muziek die de Amsterdamse (voorheen Nijmeegse) band maakt, sluit in ieder geval aan bij die van Five O’Clock Heroes. De ster van de vier jongens rijst snel nu ze een deal hebben gesloten met Nike hun nummer Beam Me Up te gebruiken in een reclamespot.
Zanger Cas maakt een ietwat zakelijke indruk. Go Back to the Zoo lijkt zich te schikken in de rol van voorprogramma. Desalniettemin verzorgt de band, zonder veel poespas te gebruiken, een gedreven optreden.
Van gedrevenheid is bij Five O’Clock Heroes ook sprake. Vanaf het begin is het al raak. Zanger Antony Ellis heeft duidelijk zin in het optreden, dat het laatste in een reeks van vier shows in Nederland is. Ellis communiceert geregeld met het publiek. Zo vraagt hij regelmatig hoe het met de zaal gaat en complimenteert hij het publiek met haar enthousiasme. Gelijk na het eerste nummer bombardeert hij de Nijmeegse toeschouwers al tot het beste Nederlandse publiek. En het moet gezegd worden: het publiek draagt bij aan de heersende feeststemming. De zanger wordt alleen nog maar geliefder als hij tijdens Don’t Say Don’t een zonnebril op zet die hij uit de feestende menigte heeft gekregen. En zo doet hij gezellig mee met carnaval vieren.
Eén van de afsluiters van de avond is New York Chinese Laundry. Net als de andere nummers wordt deze nieuwe single van de Heroes in Nederland hartstochtelijk meegezongen. Hieruit valt op te maken dat de enige echte hit van de Five O’Clock Heroes, Time on my Hands, niet het enige bekende nummer is bij het publiek in Doornroosje. Al met al een geslaagde integratie van goede muziek en platte feestvreugde vanavond.
Aan Go Back to the Zoo de taak om het publiek alvast wat op te warmen. De muziek die de Amsterdamse (voorheen Nijmeegse) band maakt, sluit in ieder geval aan bij die van Five O’Clock Heroes. De ster van de vier jongens rijst snel nu ze een deal hebben gesloten met Nike hun nummer Beam Me Up te gebruiken in een reclamespot.
Zanger Cas maakt een ietwat zakelijke indruk. Go Back to the Zoo lijkt zich te schikken in de rol van voorprogramma. Desalniettemin verzorgt de band, zonder veel poespas te gebruiken, een gedreven optreden.
Van gedrevenheid is bij Five O’Clock Heroes ook sprake. Vanaf het begin is het al raak. Zanger Antony Ellis heeft duidelijk zin in het optreden, dat het laatste in een reeks van vier shows in Nederland is. Ellis communiceert geregeld met het publiek. Zo vraagt hij regelmatig hoe het met de zaal gaat en complimenteert hij het publiek met haar enthousiasme. Gelijk na het eerste nummer bombardeert hij de Nijmeegse toeschouwers al tot het beste Nederlandse publiek. En het moet gezegd worden: het publiek draagt bij aan de heersende feeststemming. De zanger wordt alleen nog maar geliefder als hij tijdens Don’t Say Don’t een zonnebril op zet die hij uit de feestende menigte heeft gekregen. En zo doet hij gezellig mee met carnaval vieren.
Eén van de afsluiters van de avond is New York Chinese Laundry. Net als de andere nummers wordt deze nieuwe single van de Heroes in Nederland hartstochtelijk meegezongen. Hieruit valt op te maken dat de enige echte hit van de Five O’Clock Heroes, Time on my Hands, niet het enige bekende nummer is bij het publiek in Doornroosje. Al met al een geslaagde integratie van goede muziek en platte feestvreugde vanavond.