WOOT presenteert vernieuwde stijl

“De nieuwe site is niet heel normaal, net als de band eigenlijk”

Susanne Kooijman ,

Het is voor WOOT de perfecte tijd om hun look in een nieuw jasje te steken. En dan gaat het niet om hun uiterlijk, maar om de look van de website. Met een fris logo en een vernieuwde stijl, levert de band een goed visitekaartje af richting programmeurs en andere geïnteresseerden. Want nu de band in de finale staat van de Grote Prijs van Nederland, groeit de aandacht voor de band. 3VOOR12 Den Haag sprak met zanger Tobias Wolring.

“De nieuwe site is niet heel normaal, net als de band eigenlijk”

Het is voor WOOT de perfecte tijd om hun look in een nieuw jasje te steken. En dan gaat het niet om hun uiterlijk, maar om de look van de website. Met een fris logo en een vernieuwde stijl, levert de band een goed visitekaartje af richting programmeurs en andere geïnteresseerden. Want nu de band in de finale staat van de Grote Prijs van Nederland, groeit de aandacht voor de band. 3VOOR12 Den Haag sprak met zanger Tobias Wolring.

Vol trots presenteerde WOOT deze week hun geheel vernieuwde site, gemaakt door ontwerpers Koen Geurts en Wouter Medear. “Het design was vooral hun idee. Zij hebben naar ons geluisterd, naar wat wij tof vinden en daar hun ontwerp naar gemaakt. Als wij zouden gaan tekenen, zou het echt niet werken. Het is een erg strak ontwerp geworden, hoekig en direct. En het nieuwe logo werkt ook heel goed. “We weten dat het moeilijk is om als band naam te maken, en dit logo helpt WOOT daarbij. Dit is wie we zijn!”

Naast de stijl, een mix van oud en nieuw met het strakke logo en haast nostalgische achtergrond, is er nog iets dat opvalt. De website is geheel in het Engels. “Dat vonden wij wat professioneler staan dan Nederlands. We hebben iemand ingehuurd die de teksten naar het Engels heeft vertaald, zodat er geen slecht Engels op staat. Dus geen “Hello, we are from Holland and we are WOOT”. We zouden graag nog een keer naar SXSW in Amerika willen, dan staat zo’n website mooi als visitekaartje. Sowieso is je bereik veel groter met een Engelstalige site en dat is handig voor mensen uit het buitenland.”

Met de finaleplek voor de Grote Prijs van Nederland groeit de aandacht voor de band. “We krijgen duidelijk meer boekingen binnen. Laatst speelden we bijvoorbeeld in de W2 in Den Bosch. De reacties zijn altijd erg goed.” De finale, deze zaterdag, gaat de band vol zelfvertrouwen tegemoet. “We hebben er een goed gevoel over. Stefany June vinden we wel een goede tegenstander, maar die hebben we in de voorronde al verslagen. We maken dus zeker wel kans om te winnen!”

Na hun debuut EP ‘#1’ is er nog geen nieuw materiaal verschenen van de band. Wel zijn veel van de nieuwe tracks al te horen tijdens live shows. “We hebben al genoeg werk om de studio in te gaan en een nieuwe EP op te nemen, maar het kost gewoon veel geld. Als we de finale van de Grote Prijs winnen, dan wordt het natuurlijk een stuk makkelijker. Lukt dat niet dan blijven we gewoon veel shows spelen om op die manier de studiotijd te financieren. Het liefst willen we dan ook een heel album opnemen. Dat zet een band toch beter op de kaart dan een EP.”

Stemmen op WOOT voor de publieksprijs van de Grote Prijs van Nederland kan hier.