Het enthousiasme van de zaal is al aardig te horen als het Sinfonia Rotterdam het podium bestijgt. Maar het is duidelijk dat een orkest bij een rockshow ook voor het publiek nieuw is, want de musici nemen eerst rustig een paar minuten om hun plek achter op het podium te vinden en wat op hun instrumenten te spelen, terwijl de zaalplaylist nog zachtjes over de speakers klinkt. Te vroeg gejuicht.
Het is een rare tegenstelling: een orkest op het podium, terwijl je de mensen om je heen een plek hoort afspreken voor als ze elkaar kwijtraken in de moshpit. Het heeft iets surrealistisch en doet zelfs een klein beetje denken aan het Noord Nederlands Orkest op Lowlands.
Wanneer de band zelf dan eindelijk het podium oploopt, weet de zaal: nu gaat het écht beginnen. Waar King Gizzard erom bekend staat elke show een compleet nieuwe setlist samen te stellen uit hun enorme discografie, is het begin van elke show deze tour hetzelfde. Wanneer ze met het orkest spelen, spelen ze eerst het hele nieuwe album, van voor naar achter. Het laatste nummer van de plaat, 'Grow Wind and Fly', wordt opgedragen aan een van de gitaristen zijn dochtertje. De eerder gemaakte moshpitafspraken blijken tijdens dit eerste deel van de show nog onnodig. Er wordt lekker gedanst in de zaal, maar de beuk zit er nog niet zo in.