Bol.com schaft verzendkosten af

Online winkel wil drempel voor consument verlagen

Atze de Vrieze ,

Online winkel Bol.com schaft de verzendkosten voor order groter dan 20 euro af. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. Daarmee volgt de Nederlandse thuiswinkelgigant de lijn van de grote internationale concurrent Amazon, die al jaren werkt met gratis verzending boven een bepaald bedrag. De verwachting is dat Amazon nog dit jaar met een geheel Nederlandse site komt, inclusief een Nederlands kantoor.

Naast het afschaffen van de verzendkosten introduceert Bol.com nog een middel op de drempel voor klanten te verlagen: 30 dagen bedenktijd. In die tijd kan een klant volgens Bol.com het product rustig 'bestuderen en ervaren'. De nieuwe services kosten het bedrijf enkele miljoenen. Volgens directeur Daniel Ropers is het die investering waard. Hij zegt tegen Emerce: “Maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”