DJ Promo tekent buitenlandse hardcoretalenten via Twitter

Third Movement label begint zaterdag tienjarig jubileumtour

Atze de Vrieze ,

Deze week werd bekend dat Sebastian Hoff alias DJ Promo met rapper Skinto werkt aan een EP. Maar ook zijn roots verliest Promo niet uit het oog. Deze maand begint een uitgebreide tour in het kader van het tienjarig jubileum van zijn label The Third Movement in Doornroosje, Nijmegen.

Third Movement label begint zaterdag tienjarig jubileumtour

Deze week werd bekend dat Sebastian Hoff alias DJ Promo met rapper Skinto werkt aan een EP, mogelijk zelfs een album. Dat past in de richting die hij vorig jaar insloeg, met hiphoplabel TopNotch. Maar ook zijn roots verliest Promo niet uit het oog. Deze maand begint een uitgebreide tour in het kader van het tienjarig jubileum van zijn label The Third Movement in Doornroosje, Nijmegen. “Het plan was om drie avonden te doen, in Nijmegen, Groningen en Maastricht, maar er kwamen steeds meer aanvragen, ook uit het buitenland. We gaan nu ook naar Barcelona, Parijs, Antwerpen en Bochum, en zijn bezig met Amerika en Australië.”

In die tien jaar heeft Promo structureel gebouwd aan een eigen stal, met daarin artiesten als D-Passion, Peaky Pounder en N-Vitral. Het label moest veel meer omhelzen dan alleen hardcore. Op de Club r_AW avonden in Amstelveen tref je ook hardtechno, industrial, ambient en harde drum ’n bass. Deze acts neemt Promo mee op de Third Movement Tour. “Het zal tot eind mei duren. In het festivalseizoen heeft The Third Movement area’s op diverse festivals”, vertelt Hoff. “We hebben het geluk gehad dat bijna alle talenten waarmee we gewerkt hebben, in de loop der jaren uitgegroeid zijn tot namen in de scene.”

Maar om ook in de toekomst mee te blijven spelen, heeft het label jonge aanwas nodig. Juist op dat gebied heeft Promo het de laatste twee jaar laten liggen, vindt hij zelf. “Je hebt jonge gasten die je naam noemen. De scene heeft jonge talenten nodig. Anders stopt het over vijf jaar als wij allemaal veertig zijn. Daarom ben ik de laatste maanden actiever geworden op Twitter, volgens iedereen immers het medium van de toekomst. Ik heb een oproep gedaan aan mensen om me demo’s toe te sturen. Het leek erop dat de drempel wat hoog geworden was. Ik wilde juist laten zien dat we overal voor open staan.”

De oproep leverde weliswaar geen honderden demo’s op, maar over de kwaliteit was Hoff zeer te spreken. Sterker nog: met twee acts wil hij in zee gaan, een jongen uit Spanje en twee Russische studenten. “De Russen noemen zichzelf Frame Of Mind. Ze maken industrial en hardtechno. De Spaanse jongen is nog op zoek naar een goede artiestennaam. Hij zit meer in de mainstream hardcore hoek. We zijn daar nu over aan het nadenken, maar natuurlijk heeft de artiest zelf daarin alle vrijheid. Of hij moet met de naam DJ Madeliefje aankomen natuurlijk. Vooral in het mixproces valt er aan zijn producties nog veel te verbeteren, maar hij heeft interessante ideeën.”

Promo is van plan om een lange-termijn-plan met de buitenlandse talenten uit te stippelen. Niet zomaar even een enkele release, maar drie, vijf jaar structurele aandacht. En dat terwijl het van real life contact nog niet eens gekomen is. “Het contact verloopt via de mail, in redelijk gebrekkig Engels. En na tien mailtjes heen en weer stuur je dan een contract. Laten dit jaar ga ik ze zeker eens over laten komen voor een Club r_AW avond.”