Bezoekers van de Song van het Jaar-uitzending gisterenavond kregen het nieuwe logo van 3voor12 cadeau. Voor alle bezoekers was er een gratis T-shirt en niet iedereen had het meteen door, maar met dit T-shirt maakte je meteen kennis met het nieuwe logo van 3voor12. Het logo is de opmaat naar de nieuwe website van 3voor12 die wordt gelanceerd op 3 januari 2012.
Het nieuwe logo is bedacht door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de huisstijl van de VPRO. De vormgeving van de nieuwe 3voor12 website sluit volledig aan bij deze VPRO-huisstijl.
De nieuwe website zal sterker audiovisueel gedreven zijn. Videomateriaal speelt beter af op mobiele apparaten (telefoons, tablets) en is gemakkelijker te embedden naar andere websites en naar sociaal networks zoals Facebook. De Luisterpaal wordt geheel vernieuwd tot een Luisterpaal 2.0 met audio en video, onder andere albums, zoals je gewend bent, maar ook exclusieve concerten en dj sets die door 3voor12 zijn opgenomen.
De nieuwe website van 3voor12 wordt gelanceerd op 3 januari 2012 om 3voor 12 's middags.