Lowlands reageert als door een wesp gestoken op een introductietekst over CDA-voorzitter Ruth Peetoom. De nieuw gekozen voorzitter vindt dat het CDA nadrukkelijk aanwezig moet zijn bij andere organisaties en op evenementen ‘van Lowlands tot de Huishoudbeurs’. Bente Bollmann, woordvoerder van Lowlands, wijdde er gisteravond een tweet aan, en vanmiddag nog een: “Lowlands als goedkoop marketingtrucje voor het CDA? Dat dacht ik niet na de BTW-verhoging op cultuur! http://bit.ly/fl0wzH #LL11 #doei!”
Volgens Bollmann is de opmerking op de CDA-website wat al te opportunistisch. “Aanhangers van iedere partij en van iedere religie zijn welkom op Lowlands, maar het festival zelf staat los van politieke kleur. Wel nodigen we regelmatig politieke kopstukken uit op Lowlands, maar dan wel om in de Lowlands University te komen praten over een specifiek onderwerp. In die hoedanigheid zijn onder meer Ruud Lubbers en Frits Bolkestein al langs geweest.”
Campagne voeren is dus sowieso niet gewenst, maar helemaal niet nadat het CDA vorig jaar de controversiële verhoging van de BTW op podiumkunsten steunde. Deze nieuwe flirt wordt door Lowlands opgevat als zeer brutaal. “Vorig jaar rond die affaire is het niet helemaal gelukt neutraal te blijven, maar het ging toen om een breder gedragen issue. Ik snap best dat het CDA kansen ziet om jongeren te bereiken op Lowlands, maar wat ons betreft gaat dat niet gebeuren.”
Lowlands niet gecharmeerd van flirt CDA
“Dacht het niet na de BTW-verhoging op cultuur”
Lowlands reageert als door een wesp gestoken op een introductietekst over CDA-voorzitter Ruth Peetoom. De nieuw gekozen voorzitter vindt dat het CDA nadrukkelijk aanwezig moet zijn bij andere organisaties en op evenementen ‘van Lowlands tot de Huishoudbeurs’. "Lowlands als goedkoop marketingtrucje voor het CDA?"