Universal Music start website voor 35-plussers

“We willen geen concurrent zijn van de andere labels”

Fiona Fortuin ,

Universal Music start in samenwerking met internetuitgever Xingo Muziek.nl, een site dat de online muziekspeciaalzaak voor de 35-plussers moet gaan worden. De nieuwste albums, maar ook die uit de backcatalogus zullen er te koop zijn. Daarnaast kun je er terecht voor interviews, recensies en meer informatie over diverse artiesten.

“We willen geen concurrent zijn van de andere labels”

Universal Music start in samenwerking met internetuitgever Xingo Muziek.nl, een site dat de online muziekspeciaalzaak voor de 35-plussers moet gaan worden. De nieuwste albums, maar ook die uit de backcatalogus zullen er te koop zijn. Daarnaast kun je er terecht voor interviews, recensies en meer informatie over diverse artiesten.

De domeinnaam muziek.nl is jaren geleden al vastgelegd door Universal Music. In die periode kwamen ook de eerste gesprekken met de meewerkende partijen van de grond. Want het wordt niet alleen een Universal feestje, legt woordvoerder Chris van de Vooren uit. “Alle platenmaatschappijen doen mee, dus de grote majors als wel de indies. Ook daar zullen producten van te koop worden aangeboden. We willen geen concurrent zijn van de retailers, maar juist een aanvulling bieden op het totale muziekaanbod”.

De online winkel wordt eigendom van Xingo, nu al eigenaar van onder meer Hifi.nl. “Universal trekt zich als het ware terug bij de dagelijkse bezigheden”, verduidelijkt projectleider Tijs Tacken. “We zijn vooral initiatiefnemer, we wilden graag dat dit er kwam.”

Ook het redactionele gedeelte zal dus niet door Universal worden ingevuld, maar door een redactieteam dat door Xingo wordt samengesteld. Een fysieke versie van muziek.nl moet in het najaar verschijnen.

14 april wordt de site gepresenteerd en maken de initiatiefnemers hun verdere plannen bekend.