Brutalen hebben de halve wereld, zo blijkt maar weer. Go Back To The Zoo was vereerd dat Nike een paar maanden terug hun nummer Beam Me Up gebruikte voor een wereldwijde campagne. Maar liever hadden ze nog dat Filippa K ze zou sponsoren, zo liet zanger Cas Hieltjes 3VOOR12 weten. En verdomd, ze hebben het nog voor elkaar gekregen ook.
De manager maakte er meteen werk van. Een verzoek tot sponsorship werd naar de Nederlandse afdeling van het Zweedse kledingmerk gestuurd. Cas: “Daarin stond geschreven dat we het heel tof zouden vinden, zoals al op 3VOOR12 was te lezen. En dat we tijdens ons optreden in De Wereld Draait Door ook al kleding van ze droegen.”
Die kleding hadden ze van hun eigen geld betaald. “Soms moet je dure kleding kopen, want zie wat je ermee kunt bereiken. En natuurlijk hielp het ook wel dat net daarvoor Nike een nummer van ons had gebruikt. Aan die deal hebben we misschien niet veel verdiend, maar kijk wat we er nu voor terugkrijgen.”
De sponsordeal houdt in dat elk seizoen de bandleden nieuwe kleding mogen uitzoeken. “En dat we er vanaf nu altijd goed uit zien”, voegt Cas toe. “Afgelopen maandag zijn we naar de P.C Hooftstraat geweest, om daar in de Filippa K zaak kleding uit te zoeken.” Het resultaat zie je op de foto links.
Go Back To The Zoo voortaan goed gekleed in Filippa K
Na Nike commercial nu kledingsponsor
Zanger Cas Hieltjes gaf het al eerder aan, gesponsord worden door het Zweedse kledingmerk Filippa K leek hem wel wat. Maar dat het er echt van zou komen… Vanaf deze week is Go Back To The Zoo ‘altijd goed gekleed’. De sponsordeal is binnen.