MySpace Nederland verdwijnt in de huidige vorm. De Nederlandse tak van de sociale netwerksite stopt met de focus op, en het genereren van, lokale content. De nationale portal zal vanuit Berlijn en Londen worden beheerd. Over de toekomst van de Nederlandse medewerkers is nog geen duidelijkheid. Dat meldt Entertainment Business (EB) donderdag op haar website.
In februari van dit jaar werd MySpace Nederland officieel gelanceerd met een feest in de Melkweg. Destijds sprak het moederbedrijf van een overname van de grote nationale concurrent Hyves. Dit idee werd al snel gesust door de nationale tak. De achterstand van MySpace Nederland op Hyves is de afgelopen maanden verder toegenomen.
Als reden voor de beslissing wordt aangedragen dat MySpace internationaal heeft besloten zich meer te focussen op het sociale netwerkaspect, EB. Countrymanager Derek Fehmers noemt de beslissing op de site van EB 'een logische'. "We wisten van tevoren dat Nederland een moeilijke markt was. Wij belandden er vrij laat en hadden te maken met een grote tegenstander waar moeilijk tegenop te boksen viel."
MySpace Nederland stopt al weer
Uitgeklede variant komt binnenkort uit Berlijn en Londen
MySpace Nederland werpt de handdoek in de ring. Het heeft de slag om de sociale internetters verloren van het grote Hyves. De netwerksite gaat zich weer focussen op de basisfunctionaliteiten. De Nederlandse accenten komen binnenkort uit het buitenland.