Heineken bier smaakt Grote Prijs beter Heineken bier smaakt Grote Prijs beter

Nieuwe sponsor voor talentenjacht

Heineken bier smaakt Grote Prijs beter

Nieuwe sponsor voor talentenjacht

De Grote Prijs van Nederland is van biermerk veranderd. Niet langer is Grolsch de sponsor van de talentenjacht, maar Heineken. Heineken heeft toenadering gezocht. Betekent dit dat de bierbrouwer zijn concurrent heeft afgetroefd? “Ja… nou goed, ik weet er niet het fijne van. Maar we zijn wel blij dat de organisatie zijn naam aan Heineken wil verbinden.”

Nieuwe sponsor voor talentenjacht

De Grote Prijs heeft sponsor Grolsch ingeruild voor Heineken. Heineken marketingmanager Floris Cobelens zegt dat beide partijen al enige tijd in gesprek waren met elkaar. “We delen dezelfde visie. Heineken heeft een nieuwe muziekstrategie waar De Grote prijs goed in past.” Betekent dit dat het biermerk concurrent Grolsch heeft afgetroefd? “Ik weet er het fijne niet van. Maar we zijn wel blij dat de organisatie zijn naam aan Heineken wil verbinden.”

Guno Oosterling van De Grote Prijs weet wel meer. Hij vertelt dat de organisatie pas met Heineken zaken is gaan doen, nadat het contract met Grolsch was afgelopen. “Dat was het moment dat je je afvraagt of je na drie jaar samenwerking nog altijd dezelfde doelen nastreeft. Het antwoord daarop was nee.” Grolsch beaamt dit. De oude sponsor zag ook geen reden in een contractverlenging. “Ik kan hier kort over zijn”, zegt Debbie de Wagenaar. “De Grote Prijs vonden we niet meer passen binnen ons sponsorbeleid.”

Met Heineken kon De Grote Prijs het al snel goed vinden. “We zijn dolblij met onze nieuwe sponsor, zegt Oosterling. Heineken: “De Grote Prijs is een eigenzinnige organisatie, een professioneel instituut met een groot netwerk. Het is hét podium voor talent en het succesvol maken van dat talent. Wij kunnen daar zeker een rol in spelen. Heineken wil zich niet meer 100% richten op één bepaald genre, zoals eerst bij hiphop, of dance. We willen een stempel zetten op ‘refreshing sounds’. Elke stroming is interessant, zolang het een eigen, verfrissend geluid heeft.”

Met Heineken als nieuwe sponsor zullen ook inhoudelijk enkele veranderingen plaatsvinden. Oosterling: “Voorheen hebben we ons ingezet op kwaliteit. Dat blijven doen, maar dan nu in de overtreffende trap. Als talentenjacht willen we ook iets kunnen bieden. Een pot goud aan het einde van de regenboog. We willen de kwaliteit van bands kunnen laten zien op verschillende plekken, zoals festivals en televisie.”

En de finale wordt dus vanaf nu vanzelfsprekend gehouden in de Heineken Music Hall? Cobelens: “Dat niet. Maar we hebben onze naam aan meer locaties verbonden. Die kunnen we inzetten. Maar een avond met oude Grote Prijs talenten als Junkie XL, Lois Lane, Racoon in de Heineken Music Hall zou best een idee kunnen zijn.”

Nu op 3voor12