Hans van Rompaey vertrekt bij Lowlands

"Ik wilde het moment voor zijn dat ik deel word van het meubilair"

Na zes edities trouwe dienst vertrekt Hans van Rompaey bij popfestival Lowlands. Vanaf februari 2008 is hij freelance in te huren als marketing- en communicatieadviseur en projectmanager. "Precies zoals ik dat de laatste jaren bij Lowlands heb gedaan", zegt hij.

"Ik wilde het moment voor zijn dat ik deel word van het meubilair"

Na zes edities trouwe dienst vertrekt Hans van Rompaey bij popfestival Lowlands. Vanaf februari 2008 is hij freelance in te huren als marketing- en communicatieadviseur en projectmanager. “Precies zoals ik dat de laatste jaren bij Lowlands heb gedaan”, zegt hij. Van Rompaey denkt zelf aan middelgrote evenementen. “Ik ga geen feestjes organiseren voor een paar honderd mensen. Maar de komende maanden moet het zich nog gaan uitkristalliseren. Wellicht kan ik ook wat doen voor merken en bedrijven die wat met evenementen of cultuur willen. Ik wil alleszins in in de culturele sector werkzaam blijven.”

Van Rompaey begon in 2002 als publiciteitsmedewerker bij het festival. “De eerste keer dat ik op het festival rond liep, was meteen de eerste keer dat ik er werkte”, zegt hij. “Ik was diep onder de indruk van het festival. Het was liefde op het eerste gezicht. Om maar even wat grootspraak te gebruiken: ik vind Lowlands het mooiste festival van Europa.” In de jaren die volgden groeide hij uit tot de rechterhand van directeur Eric van Eerdenburg. “Ik heb veel aan Eric te danken”, zegt hij. “Hij heeft me de kans gegeven me te ontwikkelen.”

Die liefde is nog niet bekoeld, zegt Van Rompaey. “Eric en ik vormen een goed team. Ik wilde het moment voor zijn dat ik een deel word van het meubilair. Het is jammer dat dat nu stopt, maar ik vond het tijd om mezelf een schop onder de kont te geven. Het is wel spannend. Ik ben nog nooit zelfstandig ondernemer geweest.” Van Rompaey zal de komende maanden zijn taken bij Mojo rustig afronden. In de tussentijd wordt gezocht naar een opvolger.