“I don’t think this is gonna work, guys,” zeg ik tegen de vier Aussies om mij heen in de bovenzaal van Paradiso. De mannen van Black Cab zijn bereid om speciaal, voor het optreden in Amsterdam, met 3VOOR12 in de lift te stappen voor een korte sessie, maar niemand heeft voortijdig ingezien dat elektriciteit, essentieel voor de postrock van Black Cab, daar ontbreekt.
“Let’s do a discussion, instead of a session,” oppert een bandlid. Een ander mijmert door en wil drie Marshallversterkers op elkaar in de lift zetten. En zo komt er nog een stel ideeën voorbij, allemaal zinloos in mijn ogen. Kortom: I don’t think this is gonna work.
Dan komt hun Nederlandse tourmanager aanlopen en samen met iemand van de technische crew van Paradiso wordt er snel een lijntje stroom in de lift aangelegd. De vele handen van Black Cab tillen de helft van de instrumenten weer van het podium en zetten ze in de lift.
Black Cab is het type band dat met kleine recordertjes vreemde geluiden opneemt en samplet voor de nummers op de plaat. En ook nu heeft de recorder al de hele middag meegelopen. En zo begint de liftsessie van Black Cab met een voor mij wel heel bekend stemmetje: “I don’t think this is gonna work, guys!”
Sessie: Black Cab met stekkers in de lift van Paradiso
"I don't think this is gonna work'
Black Cab komt uit Melbourne, Australië. Onlangs verscheen het album Jesus East, de opvolger van het debuut Altamont Diary. De muziek van Black Cab zit vol erupties en vind je in de cd-winkel in het bakje 'postrock'. Niet echt een band dus die je akoestisch in de lift verwacht. Maar met enige hulp van Paradiso en de Australiërs zelf blijkt alles mogelijk. En dus kun je kijken naar de eerste liftsessie met stekkers!