LPG’s Belly Rollercoaster in nieuwe Nokia commercial LPG’s Belly Rollercoaster in nieuwe Nokia commercial

Zanger/gitarist Arend Jan: “Iedereen kan mij naaien”

LPG’s Belly Rollercoaster in nieuwe Nokia commercial

Zanger/gitarist Arend Jan: “Iedereen kan mij naaien”

2005 lijkt wel het jaar te zijn geworden van de gitaarbandjes die in het reclameblok terechtkwamen. Gem werd de stem van Randstad en Voicst die van Heineken. In 2006 zet deze trend zich voort: LPG's nieuwe single Belly Rollercoaster wordt wereldwijd ingezet in een reclame voor een nieuw mobieltje van Nokia.

Zanger/gitarist Arend Jan: “Iedereen kan mij naaien”

Zelf waren ze het al bijna vergeten, de jongens van LPG. Hun publisher Twee Music -het bureau dat probeert de muziek van LPG te exploiteren- was al een tijd geleden aan de slag gegaan om het liedje Belly Rollercoaster in een reclame te krijgen. En ineens was daar interesse van mobieltjes fabrikant Nokia om het nummer wereldwijd in een nieuwe commercial te gebruiken. Deze week kwam deal tot stand. Gitarist Arend Jan: "Alles valt samen: de single komt nu ook uit en de clip is toevallig ook net klaar." Wanneer de reclame precies op televisie is nog niet duidelijk. Hij is gemaakt en iedere vestiging van Nokia is vrij om de reclame in te kopen. Arend Jan: "Zelf hebben we het eindresultaat ook nog niet gezien. Het bedrijf is vrij gesloten en er is moeilijk contact te krijgen." Wie denkt dat LPG nu kan gaan rentenieren, zit er flink naast. Zelf hadden de vijf muzikanten nog even goede hoop dat het om een smak geld zou gaan. Arend Jan: "Je hoort altijd gigantische bedragen als het om dit soort deals gaat. Dat is ons niet gelukt. Het was meer een 'take it or leave it-aanbod'. Maar ik heb er helemaal geen verstand van: iedereen kan mij naaien. We kunnen van het geld wat nieuwe instrumenten kopen en misschien nog een video opnemen." Dat Nokia koos voor Belly Rollercoaster, het enige nummer dat bassist Gerald Kooistra schreef voor het album I Fear No Foe, is geen probleem voor Arend Jan: "Het was meteen duidelijk dat Belly Rollercoaster het meest catchy nummer was. Het is alleen maar goed dat ervoor gekozen is."

nu op 3voor12