Hoe maak je een hit in een veranderend medialandschap? Verandering of niet, het medicijn is hetzelfde gebleven: veel, heel veel draaien. Gem ondervindt het nu aan den lijve. Dankzij de Randstad reclame is de single So Good To Know You een hit. Voicst treedt nu in de Gem-voetsporen en gaat er met een beetje mazzel keihard overheen. Whatever You Want From Life is vanaf woensdag te horen in de nieuwe Heineken commercial.
In totaal 373 keer zal Whatever You Want From Life deze maand op de Nederlandse televisie te horen zijn. Dat is slechts de eerste stap. Want er zijn drie variaties van de reclamespot. In deze eerste hoor je de band alleen, de volgende zal Voicst ook laten zien.
De spot introduceert een nieuw product: het tapvat. Voor de kerst gaat dezelfde campagne ook van start in Spanje en de VS. Het is goed mogelijk dat meer landen volgen. Het nieuwe product komt in dertig landen op de markt zegt woordvoerder Nicole McNaughton van Heineken. “Maar er zijn ook landen die een aangepaste reclamecampagne krijgen.”
Tot die tijd is er dus alleen roem te halen in Nederland, Spanje en de VS. Zanger Tjeerd van Voicst wilde vlak voor hij op het vliegtuig stapte richting IJsland voor een concert niets loslaten “Ik zeg niks. Behalve dat wij de komende twee dagen weinig bier zullen drinken, want het is f*king duur in IJsland.”
Voicst deze maand elke avond twintig keer op tv
Single Whatever You Want From Life onder nieuwe productcampagne
Wil je als band tegenwoordig via de televisie onder de mensen komen, dan zijn er grofweg twee mogelijkheden. Of je laat je bandnaam verkrachten door Frits Barend, waarna je een liedje mag spelen in zijn talkshow, of je zorgt ervoor dat jouw muziek onder een vaak voorbij komende commercial zit. Gem deed het, Voicst doet het nu ook met Whatever You Want From Life. Komende maand komt ie 373 keer voorbij.