Interactief multimediaplatform UDC vooralsnog ordinaire website

Partyorganisator: “Het publiek moet meegroeien, daarom staat de kale versie nu al online”

UDC heeft grote plannen voor de vernieuwde website. De organisator van feesten als Dance Valley, Impulz en Go Aprez Ski lanceert een site die volgens de makers ‘de nieuwe start van het nieuwe internet markeert’. Op de website valt echter weinig opzienbarends en nieuws te ontdekken.

Partyorganisator: “Het publiek moet meegroeien, daarom staat de kale versie nu al online”

Volgens partyorganisator UDC hebben we, met het lanceren van de nieuwe UDC website, te maken met een historische gebeurtenis. De organisator van feesten als Dance Valley, Impulz en Go Aprez Ski lanceert haar nieuwe site met groot enthousiasme. “Het moet een experience worden. Een plek waar mens en muziek samenkomen om de belangrijkste zaken op de meest veelomvattende manier te kunnen delen.” Aldus de makers. Jurgen Baart, van site-ontwikkelaar Clockwork, spreekt zelfs van ‘de nieuwe start van het nieuwe internet’. Wie nu de site van UDS opent, stuit op een website die weinig van het voorgaande herbergt. Een inwisselbare site met wat foto’s, een paar niet werkende filmpjes en wat algemene informatie. Een site die in ieder geval weinig associaties oproept met het ‘nieuwe internet van themakanalen en digitale televisie’ waar site-ontwikkelaar Clockwork over rept. Rik Keizer, verantwoordelijk voor de digitale afdeling van UDC, is zich ervan bewust dat er nog weinig van de grote plannen te zien is. “Nu staat er nog niet zoveel op, maar dat wordt steeds meer. We hebben het nu al online gezet, zodat het publiek kan meegroeien met de site. En eind maart begint het nieuwe partyseizoen, dan komt er steeds meer.” Hoe het er dan uit moet gaan zien? Keijzer geeft uitleg: “Het moet een multimediaplatform worden. Met veel exclusieve videobeelden, informatie over alle feesten en partyverslagen van bijvoorbeeld dj’s en organisatoren, maar ook van de dame die het hele feest achter de Heinekenbar heeft gestaan. We gaan in de archieven van UDC spitten. Leuke concerten van tig jaar geleden onder het stof vandaan vissen en op het net zetten. Ook nieuwe party’s moeten online komen, allemaal beeld en geluid, want iedereen heeft tegenwoordig breedband.”