The Sheer hoopt vruchten te plukken van samenwerkingen

Manager Michel Huijgen: “Right Now moet doorbraakhit worden”

The Sheer heeft voor zijn eerste clubtoer een samenwerkingsverband gesloten met jongerenkortingspas CJP en de winkelketen MusicStore. Ook 3FM en MTV zullen de tour promotioneel ondersteunen. Alle publiciteit moet er volgens manager Michel Huijgen aan bijdragen dat The Sheer doorbreekt.

Manager Michel Huijgen: “Right Now moet doorbraakhit worden”

Je moet wel heel goed je best doen om The Sheer te ontwijken. De Haarlemse band stond deze zomer op veel festivals. Sinds afgelopen weekend komen de jongens ook veelvuldig voorbij in een spotje voor 3FM. Bovendien is de nieuwe single Right Now deze week megahit op het radiostation. Voor de opkomende clubtoer wordt samengewerkt met de jongerenkortingspas CJP en winkelketen MusicStore. Al deze projecten moeten er volgens manager Michel Huijgen aan bijdragen dat The Sheer nu doorbreekt. De samenwerking voor de clubtoer is min of meer ontstaan bij toeval. “Toen we begonnen met de toer zochten we promotie, en toen heb ik het CJP gebeld. Zij wilden de tournee wel ondersteunen door houders van een pas korting te verschaffen.” Zo kwam Huijgen uiteindelijk ook uit bij de andere partijen. “Het zijn geen platte merken. Ze zijn credible, muziek staat bij ze op de eerste plaats.” De samenwerking met MusicStore is opmerkelijk te noemen, aangezien die keten zich vooral profileert in het Nederlandstalige segment en merchandise van jongerenacts als K3. Huijgen: “We zochten een partij die serieus wil meewerken aan de toer. En een landelijke partner, omdat de toer ook landelijk is. Dan kom je niet uit bij een popspeciaalzaak. Het had net zo goed Van Leest of Free Record Shop kunnen zijn.” MusicStore zal posters ophangen om concertdata in de regio onder de aandacht te brengen. Mensen die de single kopen, krijgen bovendien korting op het concertkaartje. Alle aandacht die The Sheer krijgt, moet er aan bijdragen dat de band nu echt doorbreekt. Bijvoorbeeld met de nieuwe single Right Now. “Dit moet de doorbraakhit zijn, we gaan er voor”, zegt Huijgen. Right Now is deze week megahit op 3FM, een mooie opsteker aangezien airplay sinds kort meetelt in de Top 50. Qua verkoop staat Right Now op 55 in de midweeks, de tussentijdse hitlijsten. The Sheer is sinds afgelopen weekend overigens ook te zien in een spotje van 3FM. Toeval of niet? “Dat moet je los van elkaar zien. We hebben het niet afgesproken met 3FM. Ze hebben Right Now megahit gemaakt omdat ze het een goed lied vinden”, aldus Huijgen.