3VOOR12 wint Nederlandse Europrix

"Een platform dat de toekomst van de omroep schetst"

Alweer? Alweer ja. De vijfde. Wij worden er langzaam ook een beetje verlegen van. Maar we zijn er niet minder trots op: opnieuw een prijs voor 3VOOR12. Dit keer heet ie de Europrix.nl, Nederlandse poot van een internationale prijs.

"Een platform dat de toekomst van de omroep schetst"

3VOOR12 is uitgeroepen tot dè winnaar van de Europrix.nl 2004. Behalve als winnaar in de categorie Kennis, Ontdekking en Cultuur werd 3VOOR12 ook verkozen tot algemeen winnaar van deze editie. De jury roemde de manier waarop de VPRO met 3VOOR12 "een platform voor narrowcasting heeft geschapen, dat een schets geeft van de toekomst van de omroep.” Ook onze VPRO collega’s van Villa Achterwerk sleepten een eerste prijs in de wacht met Geheimen van het Schoolplein. Zij wonnen de Nederlandse Europrix in de categorie Interactieve Fictie en Verhalen vertellen. De Europrix.nl is een Nederlandstalige multimedia wedstrijd naar het voorbeeld van de EUROPRIX.org. Doelstelling van de wedstrijd is om de creativiteit en content van Nederlandstalige producten en diensten te laten zien. De organisatie zal om die reden later dit jaar dan ook nog een dvd en een boek uitgeven waarin de winnaars centraal staan. (Meer info over de prijs en de winnaars van dit jaar vind je op de website van Europrix.nl) Het wordt nu wel echt een cliché, maar zolang hij waar blijft, houden wij hem erin: 3VOOR12 dankt iedereen die ons leest, beluistert en bekijkt en op die manier een groot aandeel heeft in de winst van deze en andere prijzen. Blijf bij ons, dan gaan we samen op naar de volgende!!!