Goldfrapp treedt niet graag in herhaling en dat kun je horen op de opvolger van het debuut Felt Mountain. Waar de Engelse band eerder nogal eens teruggreep op de klanken van Ennio Morricone is nu meer de invloed van electro te horen. Zangeres Alison Goldfrapp: “In interviews voor de eerste plaat zeiden we vaak dat we door disco waren beinvloed. ‘Disco?’, zeiden mensen dan. Ze hoorden het er totaal niet in. Nu is die invloed veel duidelijker. Black Cherry is meer in your face."
Directer dus. Alison Goldfrapp lijkt zichzelf in de vernieuwde Goldfrapp te hebben gevonden: “Ik ben nogal direct. Daar hou ik van.” Plezier en perversiteit gaan op de nieuwe Goldfrapp hand in hand: ze komt seksier over dan voorheen. Maar daar vrijuit tegen reporter Sander Kerkhof over praten, durft ze toch niet. “Ik wil niet alles weggeven. Dat zou saai zijn.”
Een stuk belangrijker vindt ze het om over een collage op de hoes te hebben, waar twee hondjes elkaar aflikken: “Deze hoes maakte ik voor de lol in de studio. Collage is simpel en leuk. En lekker goedkoop."
Luister naar het gehele interview dat verslaggever Sander Kerkhof had met zangeres Alison Goldfrapp.
Goldfrapp wil niet alles weggeven
“Ik ben nogal direct en daar hou ik van”
Waar debuutplaat Felt Mountain vooral klonk als een kruising tussen Morricone en Portishead, is het nieuwe album Black Cherry meer a la Peaches en Blondie. Electropop met een sleazy knipoog van Alison Goldfrapp. Sleazy, omdat de zangeres wat directer is geworden: “En daar hou ik van…”. Luister naar het interview dat Sander Kerhof met haar had en beluister nu ook het concert dat Goldfrapp donderdag 8 mei in Paradiso gaf.