Universal Music en ID&T werken sinds begin juni nauw samen om het dancerepertoire van beide bedrijven beter in de markt te zetten. Universal richt zich vooral op de promotie van ID&T artiesten en cd’s en daarbij is de door ID&T verkregen radiofrequentie natuurlijk mooi meegenomen.
“We waren altijd een beetje ondervertegenwoordigd in de dance. De samenwerking met ID&T heeft daaraan een einde gemaakt”, aldus Roy Teyssen, strategisch manager Universal Music Nederland. Universal zal onder andere de artiesten en de compilatie cd’s/DVD’s gaan uitbrengen. “We zijn een A-brand en wilden dus niet zomaar wat dance uitbrengen. Met ID&T hebben we het beste in huis gehaald”. Hij heeft alle vertrouwen in de toekomst van het genre. “Van de Sensation-cd (feest van ID&T, red.) verkopen we gemiddeld 90.000 stuks. Tiesto is een ‘star’. Wat vroeger de rockers van bijvoorbeeld de Rolling Stones waren zijn nu de rappers en de dj’s. Dezelfde rebelsheid. Je haalt er de jeugd mee in huis.”
De recentelijk door ID&T verkregen radiofrequentie, waarmee Universal indirect de beschikking heeft over een mooie promotionele spreekbuis, maakt het plaatje volgens Teyssen compleet. “Het was niet de aanleiding voor de samenwerking, maar het helpt natuurlijk wel bij de promotie van je product.”
Universal Music en ID&T dancepartners
Samenwerking met dance-organisator moet muziekpakket compleet maken
Platenmaatschappij Universal en dancespecialist ID&T hebben de handen ineen geslagen om de dance en zichzelf samen naar een hoger plan te tillen.