“Matador (het label van Solex) stuurt elke scheet die ze laten op naar bedrijven die muziek voor commercials zoeken. Ik heb dus gewoon geluk gehad dat mijn nummer is uitgekozen”, aldus Liesbeth Esselink over het feit dat de track Look, No Fingerprints straks wereldwijd bij de nieuwe Motorola commercial voor een mobiele telefoon te horen is.
Of het nummer straks net zo bekend is als Bohemian Like You van de Dandy Warhols vraagt ze zich af: “Maar ik hoop het natuurlijk wel. Ik ben een muzikant die van het muziek maken wil kunnen leven. Hoewel ik een liedje onder bijvoorbeeld de nieuwe Libresse maandverband weer niet zou zien zitten. Maar ik heb zelf ook een Motorola, die vind ik het mooist, dus het zou een beetje raar zijn als ik daar tegen zou zijn.” Hoeveel het haar oplevert wil ze niet zeggen, behalve dat het een behoorlijk bedrag is, “Dat vind ik ook wel logisch: er gaat behoorlijk wat geld om in die branche. Maar ik geloof het pas als het op mijn rekening staat.”
Of ze de betreffende telefoon (eentje waarmee je ook foto’s kan versturen) ook gaat kopen weet ze nog niet, maar ze zou hem best willen hebben. “De mijne is ook al heel oud...”
Solex straks mobiel
Nederlandse samplepop bij nieuwe Motorola commercial
Mobiele telefoonfabrikant Motorola heeft een track van het Nederlandse Solex gekozen om een nieuwe campagne wereldwijd muzikaal te ondersteunen. “Ik heb zelf ook een mobiel, dus het zou raar zijn als ik mijn muziek daar niet voor zou willen lenen.”