yeule - Evangelic Girl Is A Gun
kaleidoscopisch zelfportret | glitch | alter ego’s
Hoeveel versies van jezelf maken je identiteit? Op Evangelic Girl Is A Gun kijkt yeule zichzelf aan in niet één, maar een eindeloze galerij aan spiegels. Zo vormt die een kaleidoscopisch zelfportret vol dromerige catharsis en catchy melodieën. De Singaporese artiest, die eigenlijk Nat Ćmiel heet, beweegt zich inmiddels al bijna 10 jaar over een spectrum van glitchpop, shoegaze, ambient en industrial. Op Evangelic Girl Is A Gun duikt Ćmiel dieper dan ooit in diens brein, op zoek naar de breuken in diens zelfbeeld. Van het haperende, hypnotiserende ‘Tequila Coma’ tot het overstuurde electroclash-monster van een titeltrack: yeule zingt, gilt en fluistert zich een weg door zelfreflectie die even glitchy als serieus is. In dat contrast tussen hemels en hels schuilt de kracht van dit album – langs een archief aan alter-ego’s hervindt yeule een prachtige balans tussen moody pop en bijtend experiment.