Talpa krijgt streamingdienst Juke niet van de grond

Neemt afscheid van Media Markt en wordt gratis dienst

Het lukt Talpa voorlopig nog niet om een stuk van de streamingtaart naar zich toe te schuiven. Het mediabedrijf van John de Mol startte in 2017 een eigen abonnementsdienst, vergelijkbaar met Spotify en Apple Music, met Media Markt als partner. Die samenwerking wordt nu beëindigd, meldt Radiofreak. Ook wordt het concept aangepast. Juke verandert van een abonnementsdienst in een gratis service met reclame-inkomsten.

'Via JUKE kunnen we meer content ontsluiten voor onszelf en anderen', vertelt Menno Koningsberger van Talpa Radio aan Radiofreak. 'Denk hierbij aan themastations, non-stop playlists en on-demand audiocontent zoals podcasts. Doordat we in directe relatie staan met onze gebruikers, kunnen we hen steeds beter en individueler voorzien in luisterbehoeftes.'

Met de koerswijziging stuurt Talpa zijn muziekdienst juist weer een beetje weg bij het oorspronkelijke idee. Juke werd met zo'n 50 miljoen liedjes voor tien euro per maand gemodelleerd naar al bestaande diensten. Talpa hoopte terrein te winnen onder radio luisterend publiek dat nog niet aan een Spotify-abonnement begonnen was. Juke ademde dan ook duidelijk 'radio'. Volgens Patrick Goldsteen zijn radio en streaming complementair. ‘Soms wil je lekker lachen bij de Ochtendshow, maar als je gasten te eten hebt zet je misschien eerder een dinner-playlist op. Bij alle twee die gelegenheden willen wij je gids zijn.’

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12